בקצרה:
- מחיר ג'יפ אוונג'ר החשמלי מתחיל ב-190 אלף שקלים
- הנעה כפולה? רק בעתיד עם מנוע נוסף
- טווח הנסיעה הרשמי: 400 ק"מ
ג'יפ אוונג'ר, זוכה תחרות מכונית השנה 2023 שהושק לפני מעט יותר משנה, הגיע לישראל. הדגם החשמלי הראשון מבית מותג השטח האמריקאי, הנשען על פלטפורמה דומה לזו של אחיו המיועדים לכביש בקונצרן סטלנטיס (פיג'ו 2008, אופל מוקה), ישווק לפחות בינתיים עם הנעה קדמית בלבד והתאמה לשבילים ושטח רך.
האוונג'ר קומפקטי במידותיו, וקצר בלא פחות מ-22 ס"מ מרכב הפנאי של פיג'ו (2008), עם 408 ס"מ בלבד בין פגוש לפגוש. גם בסיס הגלגלים שלו קצר יותר, עם 256 ס"מ בין הסרנים לעומת 260 ס"מ ברכב הצרפתי. ממד הרוחב זהה (177 ס"מ) אך הפיג'ו גבוה יותר עם 155 ס"מ לעומת 153 ס"מ בג'יפ. תא המטען צנוע יותר בג'יפ ב-25 ליטר (405 מול 380 ליטר) ומשקלו צנוע יחסית לכלי רכב חשמליים - כ-1,550 ק"ג.
המראה אינו מותיר מקום לטעויות באשר למוצא, הודות למבנה הזוויתי וסבכה (אטומה) עם שבעה פסים, כולל אזכור השם המפורש בנקודות שונות (אזור הפגוש, פנים יחידות התאורה). הוא ללא ספק מושך את העין, בעיקר בגוון החרדל של אחת הגרסאות באולם המקומי.
כמוזכר, אין לבנות על יכולת שטח יוצאת דופן, אבל ג'יפ בכל זאת בחרה למגן את המרכב התחתון (סוללה ומנוע חשמלי) מפני פגיעות, אם כי לא היינו ממליצים לנסות אותם בצליחת מעברי מים. בכל מקרה, מרווח הגחון לדברי ג'יפ ראוי (20 ס"מ) וגם זוויות הגישה והנטישה הן הטובות בקטגוריה אליה הוא שייך - רכבי פנאי צנועי מידות. אם כבר ירדתם מהאספלט, כדאי לדעת שיש מערכת בקרת מהירות במדרון. אך מצד שני, שתקר יתקן באמצעות ערכה, שכן אין צמיג חלופי.
הכוח מגיע אל הגלגלים הקדמיים בלבד (הנעה כפולה רק בעתיד) באמצעות מנוע חשמלי בהספק של 156 כ"ס. סוללת 54 קוט"ש מעניקה טווח נסיעה תיאורטי של 400 ק"מ, בעוד קצב הטעינה המהירה עומד על 100 קילוואט ומאפשר מילוי מ-20% ל-80% ב-24 דקות.
בסביבת הנהג יש מסך מגע בגודל "10.25 עם תפריט עברי מלא, לוח מחוונים בגודל "7 (או "10.25 בהתאם לרמת הגימור) עם קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי ואוטו אנדרואיד. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, שמירת נתיב, ותיקון סטיה מנתיב ברמת הגימור הבסיסית.
היא כוללת גם חישוקי "16 , פנסי לד קדמים וחיישני חניה אחוריים ומחירה 190 אלף שקלים. רמת הגימור הגבוהה יותר (210 אלף שקלים) כוללת בנוסף מושבים שונים, דיפון עשיר יותר, דלת תא מטען חשמלית, לוח מחוונים גדול יותר ("10.25) חיישני חניה היקפים וחישוקי "18. רמת הגימור הבכירה (220 אלף שקלים) מציעה גם חימום מושבים, מטען אלחוטי לנייד ומצלמה אחורית עם תצוגת "רחפן" וצביעה דו-גוונית.
מה אנחנו חושבים: לג'יפ יש תכניות חשמל גרנדיוזיות, ועד סוף העשור תשווק באירופה רק כלי רכב חשמליים. האוונג'ר מבחינה זו מהווה יריית פתיחה, אבל הולך בדרך קלה, שאינה מאתגרת את ערכי המותג - זה יגיע רק כשהרנגלר יאלץ לוותר על סמ"קים, סוסים וסאונד לטובת שקט ואפס פליטת מזהמים. ולכן לאוונג'ר, הגם שמחירו נראה מעט גבוה, יהיו מספיק רוכשים שיבקשו את המראה והמותג לשימוש אספלט טהור. גם אם המחיר מאתגר, לפחות על הנייר.