דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן לעזרת הסובלים בקיץ: פיתחה צבע מקרר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ניסאן ערכה ניסויים בצבע חדש לדגמיה השונים
  • המטרה: הפחתת הטמפרטורה למכוניות חונות בשמש
  • לא מפתיע: הצבע החדש עבה פי 6 מצבע רגיל

הקלה בעומס החום: ניסאן הודיעה כי ערכה ניסויים בצבע חדש לרכב, שנועד לסייע בבידוד טוב יותר של תא הנוסעים בקיץ. הצבע משלב חומרים סינתטיים למחצה, ולדברי היצרנית מסוגל להוריד את הטמפרטורה החיצונית של הרכב ב-12 מעלות, ולהפחית את הטמפרטורה בתא הנוסעים ב-5 מעלות, בהשוואה לרכב דומה עם צבע רגיל.

הניסויים החלו בחודש נובמבר האחרון ברכבי שירות בנמל התעופה של טוקיו, החונים במשך שעות ארוכות על האספלט הלוהט בסמוך למטוסים, הפולטים כמובן גם הם חום רב. הפחתת הטמפרטורה ברכב משפיעה בעקיפין גם על פעולת המנוע הנדרש לפחות מאמץ מיזוג, וברכב חשמלי גם על הסוללה שמציגה יעילות מופחתת בחום רב.

וכתוצאה מכך - בשני המקרים - נחסכת גם אנרגיה. במקרה של רכב הבנזין, ניתן להניח שגם פליטת המזהמים תהיה נמוכה יותר.

כך זה קורה: הצבע הייחודי כולל מטא-חומר ובו שני סוגי חלקיקים המגיבים לאור. האחד מחזיר את קרני האינפרא אדום שבאור השמש, בעוד השני יוצר גלים אלקטרומגנטיים שדוחים את קרני השמש, ומפנים את האנרגיה מהרכב אל האוויר שסביבו.

את הפיתוח החדשני מוביל ד"ר סוסומו מיורה, מנהל בכיר ומומחה במעבדה לחומרים מתקדמים במרכז המחקר של ניסן. לדבריו, קירור באמצעות צבע היא שיטה שמוכרת מענף הבניה, אך דורשת ישום באמצעות רולר ויוצרת שכבת צבע עבה, ללא ציפוי מבריק.

לאחר שנבדקו למעלה מ-100 סוגי צבע שונים, הגיעו המפתחים לצבע בעובי של 120 מיקרון, פי 6 מעובי הצבע הרגיל בתעשיית הרכב, כאשר הצבע שנבחר ניתן ליישום בהתזה ועם ציפוי מבריק. עוד נבדקו עמידות הצבע למלחים, קילופים ושריטות, וכן האפשרות לבצע תיקונים לאורך חיי הרכב.

מה אנחנו חושבים: לפעמים קשה לעקוב אחרי קצב הפיתוחים הטכנולוגיים בתעשיית הרכב, אבל בדרך כלל החידושים נוגעים לאותם התחומים - יחידות הנעה, מערכות בטיחות ושיפורים דינאמיים ואווירודינאמיים. אבל הפיתוח החדש של ניסאן מזכיר לנו כי גם בתחומים אחרים יש עדיין מקום לשיפורים - ואם התוצאות שהושגו בניסוי יתבררו כנכונות גם בעולם האמיתי, הרי שמדובר בהישג לא מבוטל.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה