דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי קיה ספורטאז': כעת גם ליונדאי טוסון יש גרסה היברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי מתחילה לשווק טוסון גם כהיברידי
  • עם 230 כ"ס ועוד 13 ס"מ לאורך
  • תג המחיר מתחיל ב-200 אלף שקל

שוק מתעורר: אחרי שיבואנית קיה הוסיפה גרסה היברידית להיצע של הספורטאז', ולאחר ש-MG הנחיתה כאן את ה-HS החדש עם יחידת הנעה דומה, גם יונדאי מצטרפת לזירה עם גרסה היברידית חדשה לטוסון - שתנסה כמו האחרות לנגוס בפופולאריות של טויוטה ראב 4.

במקרה של הטוסון המחיר מתחיל ב-200 אלף שקל, 5,000 שקל יותר ממחיר הכניסה של הספורטאז' ההיברידי, 7,000 שקל יותר ממחירו של ה-MG - וכולם זולים אגב מהראב 4 הוותיק (210 אלף שקל). ומול גרסת הבנזין של הטוסון? תתבקשו לשלם עוד 12 אלף שקלים. עד כאן ענייני מחיר.

יחידת ההנעה מבוססת על מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטרים, כשלצידו נע מנוע חשמלי עם הספק משולב של 230 כ"ס, 70 כ"ס יותר מגרסת הבנזין המוכרת. בהתאם, התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ל-8.4 שניות (1.5-) וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 14.9 ק"מ לליטר. כמו בספורטאז' החלש במעט (20 כ"ס), גם כאן יש תיבת 6 הילוכים אוטומטית-פלנטרית. שלא כמו בספורטאז' בעל ההנעה הקדמית, כאן היא כפולה*.

במפתיע, הטוסון ההיברידי גדול משמעותית מגרסת הבנזין, עם עוד 13 ס"מ לאורך (464 ס"מ) ו-7 ס"מ לבסיס הגלגלים (275 ס"מ). יש גם צמיחה לגובה (168.5 ס"מ, 3.5+) ולבסיס הגלגלים (21 ס"מ, 4+). תא המטען גדל לנפח של 610 ליטרים (95+), אך עם זאת, כושר הגרירה עומד על 900 ק"ג בלבד, 600 ק"ג פחות מטוסון בנזין.

מה עוד צריך לדעת: הטוסון ההיברידי יוצע בארבע רמות גימור. גרסת הכניסה "פיור" תוצע בין היתר עם מסך מגע ("12.3) ולוח מחוונים דיגיטלי צנוע מידות ("4), בעוד מפרט הבטיחות יכלול בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים כולל על פתיחת דלת והתרעה על שכחת ילדים מאחור.

הגרסה מעל (213 אלף שקל) תשווק עם חישוקים גדולים יותר ("19), טעינה אלחוטית לסלולרי וחלון שמש. עוד 17 אלף שקלים יוסיפו לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3), מושבי עור עם כיוון חשמלי, זכרונות, חימום ואוורור ודלת תא מטען חשמלי. 19 אלף שקלים יותר (249 אלף שקל) כוללים מערכת שמע מתוצרת Bose, הצגת שטח מת בלוח המחוונים ומערכת לכניסה ויציאה עצמאית מהחניה באמצעות השלט.

מה אנחנו חושבים: סגמנט רכבי הפנאי נמצא בתקופת מעבר, עם כניסה של דגמים היברידיים-נטענים מתוצרת סין, לצד גרסאות היברידיות חדשות לדגמים המוכרים. ההצעה של יונדאי מעניינת מבחינת שימוש, ביצועים ואולי גם צריכת דלק. אך כשזה מגיע ביום שבו ג'ילי משיקה רכב פנאי חשמלי ומאוד מאובזר במחיר נמוך ב-40 עד 80 אלף שקל, עם יתרון בביצועים, באבזור, בעלויות האנרגיה ובשווי השימוש, לטוסון עשויה להיות בעיה, לפחות בקרב לקוחות שיכולים להתקין עמדת טעינה ביתית.

*במקור נכתב כי ההנעה קדמית, אלא שהיא כפולה

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה