דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסיון נוסף: DS חשפה ספינת דגל חשמלית חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

נגד הרוח: DS חשפה את ה-N°8, דגם ראשון שלה על בסיס הפלטפורמה המודרנית (STLA מדיום) של סטלנטיס. בשונה מדגמים של מותגים אחרים בקונצרן העושים בה שימוש, ומוצעים גם עם מנועי בנזין והיברידי-נטען, חטיבת היוקרה הצרפתית תהיה חשמלית בלבד.

העיצוב החיצוני שכבר נחשף חלקית הוא מעין שעטנז בין קופה עם ארבע דלתות ומרכב פנאי. יחידות התאורה מקוריות (עם טווח תאורה של עד 520 מטר לפי היצרנית), הסבכה לפנים מוארת, האחוריים משתפלים מטה בחדות עם מסיט אויר בקצה דלת תא המטען ואפשרות לצביעה דו-גונית (שחור לגג ולמכסה הקדמי).

DS מתגאה ביעילות אווירודינמית יוצאת דופן הודות לידיות פתיחה נשלפות לדלתות, חישוקי("19 עד "21) יחודיים להפחתת מערבולות ופתחי אוורור נסגרים-נפתחים חשמלית. מקדם הגרר אכן נמוך משמעותית מפיג'ו 3008 (0.24 לעומת 0.28) למשל, והוא אחד הנמוכים בקטגוריה.

מקוריות לפני הכל: כמקובל ב-DS, סביבת הנהג מקורית עם הגה 4 צלעות בעיצוב X, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("16) שאחראי על תפעול מרבית המערכות. יש בחירה בין חמישה שילובי גימורים, ריפודים וצבעים, עם חומרים ממוחזרים ותהליכי עיבוד ידידותיים לסביבה. יש גם תאורת אווירה ייחודית המשולבת בחלון הגג ומדמה לדברי היצרנית כוכבים.

בהשוואה לפיג'ו 3008, ה-N°8 ארוך ב-29 ס"מ (482 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-16 ס"מ (290 ס"מ). בהתאם, מרחב המחיה מאחור צפוי להיות נדיב במיוחד. אבל הוא גם נמוך ב-8 ס"מ (158 ס"מ) ונותר לגלות אם מידה זו אינה בעייתית עבור גבוהים. תא המטען גדול ב-100 ליטר (620 ליטר), אך בשונה מהמקובל בחשמליות מודרניות, אין תא נוסף מלפנים.

רק חשמל: DS תציע בחירה בין שלוש מערכות הנעה. לגרסת הבסיס הנעה קדמית (230 כ"ס) וסוללת 74 קוט"ש שמאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות וטווח נסיעה של 472 ק"מ. לגרסאות הבכירות סוללת 97.2 קוט"ש - עם הנעה קדמית (245 כ"ס) וטווח של 750 ק"מ, או כפולה (350 כ"ס) עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ו-686 ק"מ של טווח תיאורטי.

טעינה מהירה (160 קילוואט) תאפשר מילוי מ-20% ל-80% ב-27 דקות, ובסוללה ניתן לעשות שימוש גם להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L). מערכת הבלימה הרגנרטיבית כוללת 4 מצבים (מהאטה של 0.6 עד 2.5 מטר לשניה), העוצמתי ביותר אמור לאפשר נהיגת "דוושה אחת".

כציוד תקני יוצעו בולמי זעזועים אדפטיביים, המשנים את הקשיחות בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, מצב הרכב ומצלמה סורקת דרך.

מה אנחנו חושבים: עשור לאחר שהופרדה מסיטרואן והפכה לחטיבת יוקרה נפרדת של קונצרן PSA דאז, DS עדיין לא הפכה לשחקנית משמעותית בקטגוריית היוקרה כפי שיועד לה. ולא רק מול המשולש הגרמני של אודי, ב.מ.וו ומרצדס, אלא גם מול וולוו ולקסוס ואפילו ג'נסיס הצעירה.

ה-N°8 הוא ניסיון נוסף של הצרפתים להתמודד בקטגוריה, והוא ינסה לקרוץ לקהל באמצעות הייחודיות, הן בעיצוב החיצוני והפנימי, עם השקעה גדולה ביעילות אווירודינמית וטווח נסיעה גדול ממתחריו.

עד כמה זה יצליח לשכנע לקוחות פוטנציאלים לבחור בו על פני האלטרנטיבות הגרמניות, לא ברור. מה שבטוח הוא ש-DS חייבת להצליח כאן אם היא מעוניינת לשרוד בקונצרן השרוי גם כך בטלטלה מתמשכת.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה