סינית חשמלית אחת (כמובן), ארבע אירופאיות כי איך אפשר בלי, יפנית וקוריאנית כי צריך ייצוג גם להן. תחרות מכונית השנה מגיעה לשלב הלפני אחרון, ולא מפתיעה
מאת: הלל פוסק
עודכן 29.11.23 13:47
זה היה די צפוי. תחרות מכונית השנה, בעבר אירוע נהדר - גם אם המנצחות בו לא תמיד השכילו להפוך להצלחה שיווקית - שהעניק דחיפה תדמיתית למותגי הרכב המנצחים, שוב מתקרבת לשלב ההכרזה על המנצחת הגדולה.
זה יקרה ב-26.2.2024 עם פתיחת תערוכת ז'נבה, אירוע שיחגוג 100 שנות קיום בגרסתו הקרובה. וגם אירוע שייערך ללא חלק ניכר מיצרניות הרכב הגדולות שהפנו לו עורף. בהן כאלה המיוצגות ברשימת המועמדות הסופית - וספק אם יזכו.
למשל ב.מ.וו ופיג'ו שהקטינו כך את סיכויי סדרה 5 החדשה (כולל i5 החשמלית) וה-3008 המשובחת (כולל גרסתה החשמלית). רנו לעומ זאת הודיעה כבר כי תופיע בז'נבה, וכך גם רשימה ארוכה (מאוד) של יצרניות סיניות. וכן, אפשר להמר ש-byd המיוצגת בשבע המועמדות הסופיות על ידי הסיל, תופיע גם תופיע.
נזכיר כי את מכונית השנה יבחרו 59 עיתונאים ועיתונאיות מ-22 מדינות אירופאיות שונות. כל אחד (ואחת) יעניק נקודות למכוניות המוצלחות ביותר בין השבע האחרונות, רשימה מצומצמת שנגזרה מ-28 המועמדות שעברו את השלב הקודם. לא במפתיע, לכל הדגמים - למעט אחד - יש לפחות גרסה חשמלית. במקרה של וולוו, קיה, ו-byd אלה רק חשמליות.
המועמדות הסופיות
ב.מ.וו סדרה 5
וולוו EX30
טויוטה C-HR
פיג'ו 3008
קיה EV9
רנו סניק
byd סיל
פורסם לראשונה ב- 27.11.23
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות