דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אגדות לא מתות, הן מפסיקות לזהם: דודג' צ'ארג'ר הבאה תהיה (גם) חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • בפעם הראשונה, מכונית שרירים אמריקאית עוברת לחשמל
  • הביצועים מרשימים, אך לא שוברי שיאים
  • היבואנית "נמצאת בדיאלוג" עם היצרן לקראת שיווק מקומי

זה התבקש: דודג' צ'ארג'ר היא אייקון הספורט האמריקאי הראשון שעובר להנעה חשמלית, אחרי כמעט 60 שנה של שריפת בנזין (והרבה ממנו). בכך מקדימה דודג' את פורד ושברולט, שסביר להניח כי יציגו גרסאות כול-חשמל למוסטנג, קמארו וקורבט בשנים הקרובות. גרסאות בנזין עדיין ישארו כאופציה, אבל עם מנועי טורבו קטנים (יחסית) וללא אופציה ל-V8 קלאסי.

ומתי כל זה קורה? הייצור של גרסאות החשמל בתצורת הקופה צפוי להתחיל באמצע השנה הנוכחית, בעוד גרסאות ארבע דלתות ובנזין יצטרפו בתחילת 2025. היבואנית המקומית הודיעה בעבר כי היא מבררת עם היצרן אפשרות שיווק מקומי, אך עד היום זה לא קרה.

בדודג' שומרים על עיצוב הקופה הקלאסי, עם סבכה קדמית צרה שמוקפת בתאורת לד, כונסי אוויר גדולים בחלק התחתון וכמובן ללא פתחי מפלט מאחור. הצ'ארג'ר מבוססת על פלטפורמת ה-STLA Large של סטלנטיס ומציגה מימדים עצומים בכל קנה מידה, עם אורך של 525 ס"מ, רוחב של 203 ס"מ, גובה של 150 ס"מ ובסיס גלגלים של 307 ס"מ.

למרות תצורת שתי הדלתות, היצרנית האמריקאית לא מוותרת על חמישה מקומות ישיבה, תא מטען מאחור בנפח 644 ליטר ואחד נוסף מלפנים בנפח 42 ליטר.

הכוח מדבר: עם כל הכבוד לפרקטיקה, דודג' צ'ארג'ר היא מכונית שקודם כל צריכה להאיץ מהר. והיא עושה את זה עם שני מנועים חשמליים שיספקו הנעה כפולה כסטנדרט, כאשר ההספק עומד על 456 כ"ס בגרסת ה-R/T ומטפס ל-630 כ"ס בגרסת ה-Scat Pack הבכירה. בשני המקרים ניתן לקבל תוספת של 40 כ"ס למשך 15 שניות בלחיצה על כפתור ה-Power Shot על גלגל ההגה.

נתון התאוצה ל-96 קמ"ש (60 מייל-שעה) עומד על 4.7 שניות בגרסת הבסיס או 3.3 שניות בגרסה החזקה, כאשר את המיאוץ לרבע מייל תסיים הצ'ארג'ר החשמלית בתוך 13.1 או 11.5 שניות בהתאמה. נתונים מצוינים, אך לא יוצאי דופן בעידן החשמל. המהירות המירבית נושקת ל-220 קמ"ש, עם יתרון קל דווקא לגרסה החלשה יותר.

את האנרגיה תספק סוללה בקיבולת 100.5 קוט"ש (94 נטו), עם מתח עבודה של 400 וולט והבטחה לטווח נסיעה של 507 ק"מ בגרסת ה-R/T או 416 ק"מ ב- Scat Pack החזקה. טעינה מהירה בקצב של 183 קילוואט מאפשרת את מילוי הסוללות מ-5% ל-80% בתוך 32 דקות.

לצד גרסאות החשמל, תציע דודג' בהמשך הדרך גם גרסאות בנזין, אך ללא V8 מסורתי אלא עם מנועי 6 צילינדרים בטור, טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטרים עם הספקים של 420 או 550 כ"ס.

זמן אקשן: כדי לשמר את החוויה המוכרת למרות המעבר לחשמל, תציע דודג' מערכת שמפיקה צלילי מפלט מלאכותיים, וגם בורר מצבי נהיגה מורחב - הכולל מצבי "מסלול" ו"דראג". במצב המסלול, בנוסף להקשחת בולמי הזעזועים וחידוד תגובות המצערת, תתחיל הסוללה את הפעולה בטמפרטורה נמוכה על מנת לשמור על תפוקת אנרגיה מירבית למשך זמן. במצב הדראג, לעומת זאת, הסוללה תתחמם במטרה לספק תפוקה מיטבית לזמן קצר.

כהכנה למירוץ דראג ישנו מצב "Line Lock" המאפשר לנעול את הגלגלים הקדמיים ולסחרר את האחוריים בעמידה במקום, במטרה לנקות ולחמם את הצמיגים לקראת תאוצה מירבית. וכן, גם בשביל ענני העשן הפוטוגניים. בקרת השיגור מציעה חמש עוצמות שונות לבחירה, ובנוסף ישנם גם מצבי "דונאט" שבו הרכב מניע את הציר האחורי ומסתובב במקום ללא התערבות של בקרת המשיכה, ומצב "דריפט" שבו הבולמים הקדמיים מתרככים, האחוריים מתקשחים ובקרת המשיכה מאפשרת מהירות סיבוב שונה לכל גלגל - וכן ניתן לבחור בשלוש רמות שונות של זווית ההחלקה.

וכדי לשתף את החוויה ברשתות החברתיות, ישנן גם מצלמות HD לתיעוד הנסיעה עם מיקרופון מובנה ורישום מסונכרן של נתוני הרכב והנהיגה על גבי הקובץ.

מה עוד צריך לדעת: בדודג' יציעו את הצ'לנג'ר עם לא פחות מתשעה חישוקים לבחירה, הגדולים שבהם בקוטר "20 עם צמיגים ברוחב 305 מ"מ מלפנים ו-325 מ"מ מאחור. הבלמים, מתוצרת ברמבו, יהיו הגדולים ביותר שהציעה היצרנית אי פעם, עם קוטר מירבי של 410 מ"מ, קליפר של ארבע בוכנות מלפנים ושש מאחור - שיספקו שטח חיכוך גדול ב-30% מזה של ה-SRT היוצאת. מגבר הבלם יהיה חשמלי, אך בדודג' מבטיחים כי הוא כויל במטרה לספק עוצמת בלימה נאותה לצד תחושת משוב מהדוושה, שני פרמטרים שלא תמיד נמצאים במכוניות חשמליות.

בתא הנוסעים ניתן יהיה לפגוש בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 או "16, לצד מסך מולטימדיה מרכזי בגודל "12.3 עם מספר אפשרויות להתאמה אישית. תצוגה עילית וגג שמש פנוראמי יוצעו כאופציה, בעוד מושבי עור הם ציוד תקני. חבילות אופציונליות נוספות כוללות מערכת שמע מתוצרת אלפין עם 18 רמקולים, תאורת אווירה אקטיבית, עוזרת קולית אמזון אלקסה וגם מפתח דיגיטלי לפתיחת הרכב באמצעות הסמארטפון.

מה אנחנו חושבים: בדודג' עשו הכל כדי שהמעבר להנעה חשמלית ירד חלק בגרון למעריצי המותג, עם שמירה על מאפייני העיצוב המוכרים, לצד הבטחה ליכולות דריפט וסחרור צמיגים ראוותני. מי שלא יסתפק בזה, יוכל (עדיין) לבחור במנוע בנזין, אבל כך או אחרת - הצ'ארג'ר תפסיד בקלות במיאוצי רמזורים למתחרות חשמליות סיניות, וגם לדגמי הקצה של טסלה.

מה זה אומר? שאם הסיפור בעשרות השנים האחרונות היה של תאוצה רועשת בקו ישר, מה שנשאר מכל זה הוא בעיקר הנוסטלגיה והפוזה.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. גרוע ביותר 
    דדד, 07-03-2024

    רק דפוקים יקנו אותה וימכאו אותה אחרי חודש עם בעיות טעינה

    סגור תגובה

  • 2. הרסו את כל הכיף.... 
    זקן, 07-03-2024

    אין הילוכים ואין חיבור לרכב.
    אפשר באותה מידה לשחק בפלייסטיישן.

    סגור תגובה

  • 3. הונאה 
    ר, 07-03-2024

    ייצור חשמלי מזהם יותר ובינה מלאכותית מזהמת פי 60 .

    סגור תגובה

  • 4. אגדות לא מתות, הן מפסיקות לזהם: דודג' צ'ארג'ר הבאה תהיה (גם) חשמלית 
    DANY_TORONTO, 08-03-2024

    המכונית הזו היא אכן אגדה עם מנוע הבנזין שלה - אבל הגרסה החשמלית היא לא ולא.
    הגרסה החשמלית מקלקלת את המהות של הצ'ארג'ר.
    כבר הסברתי כאן מדוע עשרות מיליוני אנשים מתנגדים למכוניות חשמליות ואני צודק וכך גם הם.
    אלה שקונים את הצ'ארג'ר מצפים למכונית בנזין אמיתית
    1, 2 ו-3. כולכם צודקים מאוד!

    סגור תגובה

  • 5. איך רכב חשמלי "לא מזהם" בדיוק? 
    חחחח, 08-03-2024

    הוא נוסע על רוח הקודש? הסוללות שלו מיוצרות מעשבים? או אולי המכתכות הפלסטיק והזכוכית מתפרקות בטבע בקלות? או אולי הוא לא מחמם את הסביבה? אז איך לא מזהם, שקרנים?

    סגור תגובה

  • 6. דני שמעת? 
    דור, 08-03-2024

    החשמליות מתקרבות אליך תיזהר

    סגור תגובה

  • 7. אגדות לא מתות, הן מפסיקות לזהם: דודג' צ'ארג'ר הבאה תהיה (גם) חשמלית 
    DANY_TORONTO, 08-03-2024

    6 דור. אתה טועה מאוד - כי אין לי יותר מדי מכוניות חשמליות ברחובות ובכבישים. ל-99.9% מהאנשים בשכונה הגדולה שלנו שבה אנחנו גרים אין את המכוניות האלה. רק לשניים יש טסלה 3. באופן כללי אני לא רואה מכוניות חשמליות חדשות. מעל טורונטו - בעיקר הכונן הסיני טסלה 3.
    ראש הממשלה שלנו באונטריו = דאג פורד שהוא ראש המפלגה השמרנית - לא מכריח את האנשים לקנות מכוניות חשמליות. למעשה הוא הסיר את התמריץ למכוניות חשמליות לפני מספר שנים.
    ג'סטין טרודו המזויף, השקרן והרמאי הוא ראש ממשלת קנדה הפדרלי החליט לתת 5,000 קנדי עבור רכישות במחיר נמוך של מכוניות אלה שעולות פחות מ-50,000 דולר - אבל הסכום הזה קונה מעט מאוד מכוניות קומפקטיות כמו טסלה 3 ומעט אחרות .
    הוא גם רוצה שעד 2030 הן יהיו רק מכוניות חשמליות שאנשים יכולים לקנות.
    אבל ימיו ספורים - כי הוא הולך להפסיד בבחירות בשנה הבאה. האישור שלו נמוך מאוד בגלל הדברים הרעים הרבים שהוא עשה. למפלגה הליברלית שלו יש מיעוט בפרלמנט ויש לו הסכם עם מפלגת השמאל כדי שהוא יוכל לשלוט. המפלגה השנייה תומכת בממשלתו אבל זה יכול להסתיים בכל עת.
    הוא יפסיד בשנה הבאה בבחירות, וראש המפלגה השמרנית הפרוגרסיבית - PC - הוא פייר פוליוור. הוא לא מאמין במכוניות חשמליות = סוף המכוניות החשמליות.
    כך עובדת הפוליטיקה בקנדה. זה שיעור בשבילך על מכוניות חשמליות בקנדה. אני מקווה שעכשיו אתה מסוגל להבין את המציאות כאן.
    בארה"ב השנה טראמפ יזכה בתדירות מהבידן הנוכחי = סוף המכוניות החשמליות!

    סגור תגובה

  • 8. the land of the free? 
    נתיב, 08-03-2024

    למה לא לתת לציבור לבחור? אם הציבור רוצה SRT® HELLCAT REDEYE JAILBREAK עם 797 כ"ס או לרכוש מנוע Hellephant עם 1,000 כ"ס שיקבל.
    האמת שקרייזלר על כל חטיבותיה היא חברה קפואה. והיא מצוינת בשמות לרכבים שלה. הדוגמה למעלה ממחישה את זה: מטוס קרב ממלחמת העולם השנייה, עיניים אדומות ובריחה מהכלא ברכב אחד.

    סגור תגובה

  • 9. אייקון ראשון בחשמל ? 
    נוטי, 08-03-2024

    שכחתם את המוסטאנג החשמלי כבר שנים ?

    סגור תגובה

  • 10. אגדות לא מתות, הן מפסיקות לזהם: דודג' צ'ארג'ר הבאה תהיה (גם) חשמלית 
    DANY+_TORONTO, 09-03-2024

    8 נתיב. לא המכונית הזו לא צריכה חשמל. זה היה & הוא. מנוע הבנזין הרגיל כבר חזק מאוד.
    9. כבר כתבתי כאן על מוסטאנג החשמלי = מוסטנג משומש שלא נמכר אצל סוחר לינקולן ופורד. זו מכונית לבנה יפהפייה שנראית כמו חדשה, אז למה כן? מכיוון שהמצברים גמורים והקונה צריך לקנות סט חדש = 20,000 - 30,000 דולר קנדי. כל התרגיל לא שווה!

    סגור תגובה

  • 11. תחליטו  
    מבולבל, 13-03-2024

    בפיסקה אחת רשמת צ'לנג'ר ופיסקה שניה צ'רצ'ר
    על איזו מהן אתן מדברים בכתבה?

    סגור תגובה

חזור למעלה