דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ליפמוטור השיקה B10, רכב פנאי קטן וזול שרוצה לנגוס ב-BYD

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ליפמוטור החלה לשווק את רכב הפנאי B10
  • עם ממדים גדולים וטווח נדיב ביחס למתחרים
  • גם תג המחיר נמוך יותר, ומתחיל ב-140 אלף שקל

השלישי בחשמל: למעלה משנה מאז נחשף, ליפמוטור מתחילה לשווק בישראל את ה-B10, דגם חשמלי שלישי באולם התצוגה המקומי, ויתכן שהמעניין מכולם. רכב הפנאי הקטן שצפוי להתמודד מול להיטי מכירות פוטנציאליים כמו BYD אטו 2 וג'אקו 5 EV, נושא תג מחיר שמתחיל ב-140 אלף שקל, זול משמעותית משני המוזכרים. לדברי היבואנית, גרסת היברידית-נטענת עם מנוע בנזין המשמש מאריך טווח גם צפויה לנחות בארץ בעוד מספר חודשים.

ה-B10 מבוסס על הפלטפורמה הייעודית של היצרנית ואשר משותפת ל-C10 הגדול ממנו, באופן נדיר בקטגוריה עם מנוע אחורי (218 כ"ס) שמזניק אותו ל-100 קמ"ש בתוך 8 שניות. סוללה בקיבולת 67.1 קוט"ש מקנה לו טווח נסיעה תיאורטי מרשים לגודלו (434 ק"מ) בעוד טעינה מהירה (168 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-26 דקות.

מבחינ ממדים הוא גדול משמעותית מאטו 2, בלא פחות מ-20.5 ס"מ לאורך (451.5 ס"מ) וב-11.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (273.5 ס"מ), אך תא המטען קטן ב-20 ליטר (430 ליטר).

מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("8.8) ומסך מגע גדול ("14.6) עם מצלמות היקפיות כציוד תקני. אלא ששוב, כמו במספר לא מבוטל של דגמים המגיעים מסין, צימוד מתבקש לאפל ולאנדרואיד צפוי להגיע - לפי היבואנית - במסגרת עדכון תוכנה רק בעוד כשלושה-ארבעה חודשים.

רשימת האבזור של גרסת הבסיס צנועה יחסית. כדי לקבל מראות מתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים כהים ואפילו חיישן גשם למגבים, ריפוד דמוי עור עם כיוון חשמלי למושבים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית, תיאלצו לבחור בגרסה הבכירה (ב-150 אלף שקל).

מערך הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: ליפמוטור נחתה כאן כבר לפני שלוש שנים, בתחילה עם מיני חשמלית ומאוד בסיסית שלמרות מחיר אטרקטיבי לא זכתה להצלחה, בהמשך ותחת יבואנית חדשה (סמלת במקום מטרו) ועם רכב פנאי גדול יותר, אבל גם הוא התקשה בגלל מערכת טעינה מיושנת.

כעת עם ה-B10 ליפמוטור עשויה להצליח הרבה יותר, שכן היא מציגה רכב המשתלב בקטגוריה שעדיין לא רוויה במתחרים, עם תג-מחיר אטרקטיבי מאוד ונתוני מידות מרשימים. מצד שני, עכשיו פורחת גם האלטרנטיבה ההיברידית, שהופכת את סיכויי ההצלחה למורכבים יותר. יהיה מעניין.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות