בקצרה:
- הונדה חשפה רכב פנאי חשמלי
- יהיה ראשון על בסיס פלטפורמה חדשה
- הייצור הסדרתי מתוכנן לשנה הבאה

מתקדמת לחשמל: חודשים ספורים לאחר שחשפה את אב הטיפוס בתערוכת CES, הציגה הונדה גרסת ייצור ל-SUV 0, רכב פנאי חשמלי על בסיס פלטפורמה ייעודית חדשה. הונדה בחרה לערוך לו הופעה ציבורית במהלך אירועי מירוץ הפורמולה 1 שנערך הבוקר (א') בטוקיו, יחד עם קבוצת הפורמולה 1 של רד בול, לה מספקת היצרנית היפנית מנועים. מאחורי ההגה התיישב - איך לא - אלוף העולם מקס פרסטאפן.
אב הטיפוס עוטה עדיין מדבקות הסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, אך ניתן להבחין כי המראה דומה לקונספט, ושומר על מראה זוויתי משהו וייחודי למדי, בעיקר בחלקו האחורי.

בסיס חדש: היצרנית היפנית לא חשפה כל פרט טכני הקשור למערכת ההנעה, ביצועים, סוללה, טווח נסיעה ומערכת טעינה, והסתפקה בהצהרה כי הוא יבוסס על פלטפורמה חדשה וייעודית שפיתחה הונדה, ואשר שתשמש סדרת דגמים עתידית שתכונה 0 (אפס). זאת בשונה מהפרולוג החשמלי, אותו היא משווקת בצפון אמריקה ואשר מבוסס על פלטפורמת אולטיום של ג'נרל מוטורס.
בשונה מאב הטיפוס שצויד בהגה בעיצוב סטיק של מטוס נוסעים ומערכת היגוי ללא חיבור מכאני (steer-by-wire), הגרסה שהציגה הונדה באירוע בטוקיו כללה הגה רגיל לחלוטין, ולכן עוד לא ברור האם המערכת המתקדמת תוצע בגרסה שתשווק לציבור.

מה אנחנו חושבים: הונדה הייתה במשך עשרות שנים אחת היצרניות הנועזות, פורצות הדרך והמעניינות בתעשייה, בוודאי זו היפנית. עם אין ספור פיתוחים טכנולוגיים מסקרנים. אבל בשנים האחרונות, ולא מעט מהן, היא בוחרת לוותר על מאפיינים אלה שהביאו לה את מעמדה הבכיר, ומתמקדת בשוק האמריקאי הרווחי יותר עבורה, בו היא לא נדרשת למאמץ.
כך למשל, בכל הנוגע לפיתוח מערכות חשמליות, הונדה מצאה עצמה הרחק מאחור. גם הפלירט הקצר והתמוה מכל בחינה אפשרית עם ניסאן, שקרס ברעש, לא הוסיף לה נקודות. וזה מותיר בעיקר סימני שאלה סביב יכולתה לסגור את הפער ולחזור לימי הזוהר.