דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו 5 השתכפלה - ועכשיו קוראים לה (גם) ניסאן מיקרה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ניסאן הציגה דור שישי למיקרה
  • כמו רנו 5, תציע שתי מערכות הנעה לבחירה
  • תכניות לישראל עדיין לא ברורות

הרנו התחפשה: ניסאן הציגה מיקרה חדשה, דור שישי למכונית הסופר-מיני הפופולארית שהחלה את דרכה כבר בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת. גם הפעם היא מבוססת על פלטפורמה של רנו, כאשר הפעם לא מדובר בזו של הקליאו אלא דווקא ב-5 החשמלית והייחודית. המכירות באירופה יחלו כבר במהלך השנה הנוכחית, אך עדיין לא ברור מתי - אם בכלל - תגיע לישראל המתחרה הישירה של רנו 5 החדשה, המשווקת על ידי אותה יבואנית.

המראה הוא השינוי המשמעותי לעומת האחות הצרפתייה. מצד אחד המרכב אינו שונה מהותית, מצד שני יש לה יחידות תאורה עגולות בחזית שמזכירות את המיקרה מהדור השלישי (2002), פגושים אגרסיביים, קשתות בתי גלגלים וחצאיות שחורות שנועדו להקנות לה מראה קשוח. יש גם אופציה לצביעה דו-גונית, עם גג בשחור או אפור, לצד חישוקי "18 במספר וריאציות עיצוביות שונות.

צפייה בתוכן רנו 5 השתכפלה - ועכשיו קוראים לה (גם) ניסאן מיקרה

סביבת הנהג לא דומה אלא זהה לרנו, עם קונסולה מרכזית ב'שתי קומות' וצמד מסכי "10.1 - מסך מגע ולוח מחוונים. גם התצוגהעל גבי המסכים ואפילו המתגים על גלגל ההגה זהים לאלו של רנו 5. עם זאת, בניסאן מתגאים ב"קווי מתאר של הר פוג'י ביפן" המוטבעים בתא האחסון שבין המושבים הקדמיים.

יחידות הנעה: גם כאן יוצעו שתי מערכות הנעה לבחירה, שתיהן עם הנעה קדמית. הבסיסית עם הספק של 122 כ"ס, וסוללת 40 קוט"ש שתספק טווח תיאורטי של 308 ק"מ, הבכירה עם 150 כ"ס וסוללת 52 קוט"ש שתעלה את הטווח ל-408 ק"מ. טעינה מהירה (80 קילוואט בבסיסית, 100 בבכירה) תאפשר מילוי של הסוללות מ-15% ל-80% בתוך חצי שעה.

בשתיהן תוצע תמיכה ב-V2L לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים, וכן משאבת חום מובנית שתאפשר צריכת אנרגיה נמוכה יותר בתנאי מזג אוויר קרים. מתלה רב-חיבורי מאחור אמור לספק נוחות והתנהגות כביש מוצלחת.

מה אנחנו חושבים: אם המיקרה החדשה תהיה מוצלחת כמו רנו 5 - ואין שום סיבה שהיא לא תהיה - הרי שמדובר במכונית שיכולה בקלות להתברג לצמרת קטגוריית הסופר-מיני. ולכאורה, מדובר בבשורות נהדרות עבור ניסאן, שנמצאת בתקופה לא פשוטה עם הפסדי ענק ופיטורים נרחבים.

אבל היצרנית היפנית הוותיקה תתקשה לשרוד לאורך זמן עם דגמים משוכפלים של יצרניות אחרות, וגם הלקוחות יעדיפו ברובם את גרסת המקור. נראה שניסאן תצטרך להתאמץ הרבה יותר כדי לעלות מחדש על מסלול ההצלחה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה