הרנו התחפשה:ניסאן הציגה מיקרה חדשה, דור שישי למכונית הסופר-מיני הפופולארית שהחלה את דרכה כבר בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת. גם הפעם היא מבוססת על פלטפורמה של רנו, כאשר הפעם לא מדובר בזו של הקליאו אלא דווקא ב-5 החשמלית והייחודית. המכירות באירופה יחלו כבר במהלך השנה הנוכחית, אך עדיין לא ברור מתי - אם בכלל - תגיע לישראל המתחרה הישירה של רנו 5 החדשה, המשווקת על ידי אותה יבואנית.
המראה הוא השינוי המשמעותי לעומת האחות הצרפתייה. מצד אחד המרכב אינו שונה מהותית, מצד שני יש לה יחידות תאורה עגולות בחזית שמזכירות את המיקרה מהדור השלישי (2002), פגושים אגרסיביים, קשתות בתי גלגלים וחצאיות שחורות שנועדו להקנות לה מראה קשוח. יש גם אופציה לצביעה דו-גונית, עם גג בשחור או אפור, לצד חישוקי "18 במספר וריאציות עיצוביות שונות.
צפייה בתוכן רנו 5 השתכפלה - ועכשיו קוראים לה (גם) ניסאן מיקרה
סביבת הנהג לא דומה אלא זהה לרנו, עם קונסולה מרכזית ב'שתי קומות' וצמד מסכי "10.1 - מסך מגע ולוח מחוונים. גם התצוגהעל גבי המסכים ואפילו המתגים על גלגל ההגה זהים לאלו של רנו 5. עם זאת, בניסאן מתגאים ב"קווי מתאר של הר פוג'י ביפן" המוטבעים בתא האחסון שבין המושבים הקדמיים.
יחידות הנעה: גם כאן יוצעו שתי מערכות הנעה לבחירה, שתיהן עם הנעה קדמית. הבסיסית עם הספק של 122 כ"ס, וסוללת 40 קוט"ש שתספק טווח תיאורטי של 308 ק"מ, הבכירה עם 150 כ"ס וסוללת 52 קוט"ש שתעלה את הטווח ל-408 ק"מ. טעינה מהירה (80 קילוואט בבסיסית, 100 בבכירה) תאפשר מילוי של הסוללות מ-15% ל-80% בתוך חצי שעה.
בשתיהן תוצע תמיכה ב-V2L לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים, וכן משאבת חום מובנית שתאפשר צריכת אנרגיה נמוכה יותר בתנאי מזג אוויר קרים. מתלה רב-חיבורי מאחור אמור לספק נוחות והתנהגות כביש מוצלחת.
מה אנחנו חושבים: אם המיקרה החדשה תהיה מוצלחת כמו רנו 5 - ואין שום סיבה שהיא לא תהיה - הרי שמדובר במכונית שיכולה בקלות להתברג לצמרת קטגוריית הסופר-מיני. ולכאורה, מדובר בבשורות נהדרות עבור ניסאן, שנמצאת בתקופה לא פשוטה עם הפסדי ענק ופיטורים נרחבים.
אבל היצרנית היפנית הוותיקה תתקשה לשרוד לאורך זמן עם דגמים משוכפלים של יצרניות אחרות, וגם הלקוחות יעדיפו ברובם את גרסת המקור. נראה שניסאן תצטרך להתאמץ הרבה יותר כדי לעלות מחדש על מסלול ההצלחה.
ניסן מייקרה הוא רכב מיקי מאוס שמתאים לאצבעוני,
ויותר גרוע-הוא חשמלי
יש לי ג׳יפ רנגלר משנת 2008-רכב גדול עם מנוע בנזין.
יש לדני טורונטו לינקולן משנת 2007-רכב גדול עם מנוע בנזין.
אלה רכבים הרבה הרבה יותר טובים.
2, גם רנו חמש גרועה.
רק בנזין. בלי חשמל.
אני לא נעודכן מה קורה שם היום,אבל,ממישהו שאני מכיר שעבד בטכנית של קרסו לפני כמה שנים,לגבי רנו-נכון-זוועה,כמו שאתה מתאר.
לגבי ניסאן,הוא אמר לי שזה היה בדיוק ההיפך (לטובה).
מעניין מה המצב היום,גם כשיש את צ'רי,ודווקא לא נתקלים בתגובות או תלונות של בעלי צ'רי על היחס שהם מקבלים.
כבר 30 שנה תעשיית הרכב משתפת חלקים ומיכלולים בין מכוניות אחיות:
פורד פוקוס - מאזדה 3
רנו מגאן - וולוו X40
שברולט קרוז - יונדאי
כל משפחת פולקסואגן: WV, סיאט, סקודה
תגיד אתה מנסה להצחיק אותנו? אז לא.... אתה פשוט משעמם עם התגובות האינפנטיליות שלך. לך תכתוב במדור הבדיחות הלא מצחיקות באתר. דני טורונטו הוא איש מיוחד בעל ידע רב בהרבה תחומים.נכון שהוא מעצבן אבל זה בגלל גילו קרוב ל-80
לדעתי אם לדוגמא אם יבואן סוזוקי היה מייבא לארץ את הסוזוקי המבוססת על הקורול ונמכרת באירופה אף אחד לא היה רוכש טויוטה קורולה בישראל
הבעיה כאן שמדובר באותו יבואן אם שירות לא משהו
יש לנו ידידים בקרית-אתא,ואמא שלו כבר שנים עם רנו (זוכרים ב-2007 את הקליאו סדאן תוצרת תורכיה?).
היום היא נוסעת בקליאו בת שנתיים,ובכל השנים שהיא עם רנו אף פעם לא היה לה תיקון במסגרת אחריות,שום תקלות,יש לה שנים את המוסך המורשה שלה שמתחזק לה את הרכב - בקיצור - תותים (והלוואי וימשיך לה ככה!) - ומבחינתה רק רנו!!!
אז הנה,גם עם קרסו יש מקרים טובים (אמנם המקרה הזה חריג לטובה,אבל,כהראה גם בקרסו צריך מזל...).
ולכן לא משנה אם זו רנו או ניסאן לא להתקרב משתי סיבות דומיננטיות. 1. ניסאן בפשיטת רגל (שחיתות זוכרים?) והונדה ביטלה את רכישתה. 2. לסוכן הכפול קוראים קראסו / פריסטייל וזו כבר סיבה מספקת.