דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גניבות יונדאי קיה - עדכון התוכנה אכן מסייע

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני כשנה דיווחנו לכם על מכת גניבות של מכוניות מדגם קיה ויונדאי בארה"ב כתוצאה מכשל אבטחה. ולא רק בעלי הרכב זעמו, אלא גם עיריית ניו יורק שהגישה כתוצאה מכך תביעה לבית המשפט הפדרלי במנהטן, כנגד קיה ויונדאי. לדברי העירייה, כשל האבטחה היה רשלני וגרם מטרד ציבורי.

גניבת רכב

כדי להבין את חומרת הבעיה, נציין כי במהלך 2022 הוכפל מספר הגניבות של דגמי יונדאי וקיה, ואילו בין החודשים ינואר ואפריל 2023 נרשם זינוק של לא פחות מ-660% בגניבות. באותה תקופה נרשמה ירידה בגניבות כלי רכב ממותגים אחרים.

גניבת המכוניות הייתה כה קלה - בסך הכל נדרשה הסרה של חיפוי פלסטי וחיבור USB - ובין היתר הופצו "מדריכי פריצה" ייעודיים לדגמי 2011-2022, עד כי זו הובילה למה שהעירייה כינתה "מסעות פשע, נהיגה פזיזה ופגיעה בציבור". וניו יורק לא הייתה הראשונה, שכן קליבלנד, בולטימור, מילווקי, סן דייגו וסיאטל הקדימו אותה בטענות זהות.

יונדאי וקיה הפיצו בתחילת 2023 עדכון תוכנה למיליוני כלי רכב מועדים לגניבה והחדשות הטובות - זה עובד. לפי דו"ח חדש, מספר הפניות לחברות ביטוח בתביעה לפיצוי עקב השחתה או גניבה של מכוניות בארה"ב, צנחו בחצי. בכלי רכב שעודכנה בהם התוכנה נרשמה ירידה של כ-64%.

עדכון התוכנה הכפיל את משך הפעלת האזעקה במקרה של פריצה לרכב, ובנוסף ניתן להפסיקה רק במקרה ומפתח ההתנעה במקומו. יונדאי וקיה ציידו בעלי מכוניות במאות אלפי מנעולי הגה ייעודיים, אך ברור כי הדרך היעילה ביותר היא מתג הצתה ולא מפתח, ואימובילייזר מובנה. שני אבזרים ששולבו בדגמים גניבים של היצרניות רק ב-2022.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה