דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נכנסת לנעלי ענק: טסלה חשפה מודל Y עדכנית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טסלה מודל Y עברה מתיחת פנים
  • מאיצה מהר מבעבר, לטווח נוספו 20-30 ק"מ
  • עדיין לא ברור מתי תגיע לישראל

אחרי חודשים ארוכים של הפצת שמועות וצילומי ריגול, חושפת היום (ו') טסלה בסין את מודל Y המחודשת, שזכתה לשם הקוד "ג'וניפר". שינויי המראה גדולים מאלה שעברה מודל 3  שעודכנה בשנה שעברה, אך ביתר התחומים נרשמה התקדמות צנועה למדי.

כך או אחרת, כרגע ניתן להזמין אותה בסין בלבד, שם יקבלו אותה ראשוני הלקוחות בחודש מרץ. המחיר שם התייקר בכ-5%, ואם יישמר היחס הזה גם בישראל, ניתן יהיה לצפות להתייקרות של 12-14 אלף שקל. מודל Y הזולה ביותר עולה אצלנו כעת כ-247 אלף שקלים, ובמקרה של התייקרות דומה יעמוד המחיר על כ-260 אלף שקלים.

מודל Y מציגה כעת יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור עם חרטום מחודד יותר, כונסי אוויר חדשים וחישוקים שונים. על פי דיווחים, הדגם המעודכן ארוך ב-5 ס"מ ומקדם הגרר ירד מ-0.23 ל-0.21, מה שהוביל לשיפור של 30-40 ק"מ בטווח הנסיעה על פי התקן הסיני, או כ-20-30 ק"מ בתקן מערבי.

מה עוד צריך לדעת: בטסלה נמנעים כרגיל מלפרסם את הספקי המנועים, אך מציינים כי גרסת ההנעה האחורית הבסיסית תאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות (שיפור של שניה אחת) בעוד גרסת הלונג-ריינג' תשלים את המיאוץ ב-4.3 שניות (0.7-). המהירות המרבית תעמוד בשני המקרים על 201 קמ"ש, איטית ב-16 קמ"ש מהדגם היוצא. כמו במודל 3, גם כאן מתיחת הפנים הוצגה ללא גרסת ה"פרפורמנס" שתצטרף בשלב מאוחר יותר.

בטסלה מדווחים כי המרכב התחתון של הרכב יהיה יצוק ביחידה אחת, במקום הרכבה מ-70 חלקים בדגם היוצא, בזמן שמערכת המתלים שודרגה אף היא. שינויים אלה אמורים לאפשר נסיעה שקטה וחלקה יותר, לדברי היצרנית.

מסך המגע המוכר של היצרנית ("15.4) זהה לדגם היוצא כאשר כמו במודל 3, גם כאן ויתרה טסלה על מנוף מצבי הנהיגה (D-R-P) ותציע במקום זאת הפעלה מהמסך. לא חביב עלינו. עם זאת, לפחות מנוף האיתות המסורתי נשמר, בניגוד לאחות הסדאנית.

כן נוסף מסך מגע ("8) עבור הנוסעים מאחור, לטובת הפעלת בקרת האקלים ומערכות הבידור, וכן נוסף אוורור למושבים הקדמיים וקיפול חשמלי למושבי השורה השניה.

מה אנחנו חושבים: טסלה המתינה לא מעט עם מתיחת הפנים של מודל Y, שחגגה כבר חמש שנים. מאז היא אמנם זכתה להצלחה מסחררת ברחבי העולם, אך גם פגשה אינספור מתחרות שמנסות לזנב בה, מפולקסווגן ועד אקספנג.

כעת היא מגיעה עם שדרוג מתבקש בעיצוב, אך עם שיפורים צנועים למדי בתחומים אחרים. השמירה על מעמדה בצמרת טבלת המכירות העולמית (אותה היא הובילה ב-2023; נתוני 2024 טרם פורסמו) תהיה משימה קשה הרבה יותר ב-2025.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 34 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה