דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מימן או חשמל? רנו רוצה להציע גם וגם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו אמבליים (סמל, קישוט) תשלב הנעת חשמל ומימן
  • התכנון האווירודינמי התבצע בסיוע קבוצת הפורמולה 1
  • חשיפה רשמית מתוכננת לתערוכת פריז הקרובה

מכל העולמות: רנו חשפה מכונית קונספט חדשה, שתאפשר לדבריה להפחית ב-90% את פליטת המזהמים לה תהיה אחראית לאורך חייה, לעומת הנתון המקובל כיום. זאת במטרה לעמוד ביעד של אפס פליטות פחמן דו-חמצני באירופה עד 2040, ובשאר העולם עד לשנת 2050.

המכונית, למעשה יורשת לקונספט סניק ויז'ן H2-Tech שהוצג לפני שנתיים, נקראת אמבליים (סמל או קישוט בצרפתית) ותתברג לקטגוריית המשפחתיות, עם אורך של 480 ס"מ, גובה של 152 ס"מ ובסיס גלגלים נדיב של 290 ס"מ. היא תתבסס על פלטפורמת AmpR Medium, לעומת רנו 5 ורנו 4 שמבוססות על פלטפורמת פלטפורמת AmpR Small.

ברנו מדווחים כי יעילות אווירודינמית הושגה הודות לסיוע מצוות הפורמולה 1 של אלפין, בין היתר עם ציוד הדמיה דיגיטלי. מראות הצד הוחלפו בצמד מצלמות המשולבות בקשתות בתי הגלגלים, מגבי השמשות חבויים מתחת למכסה המנוע, ידיות הדלתות שקועות ועל מכסה המנוע ובפגושים הוצבו מסיטי אוויר, לצד מסיט אוויר אקטיבי מאחור וחישוקי גלגלים מוחלקים. אך למרות ההצהרות הפומפוזיות, האמבליים השיגה מקדם גרר של 0.25 בלבד - נתון זהה לטויוטה פריוס מלפני עשור וחצי.

מה עוד צריך לדעת: האמבליים תצויד במנוע חשמלי אחורי בהספק של 218 כ"ס, עם סוללת NMC בקיבולת צנועה של 40 קוט"ש - שאמורה לספק טווח של "כמה מאות קילומטרים", כך על פי רנו. לצדו יהיה תא דלק עם מנוע בהספק של 41 כ"ס, ומיכלי מימן בקיבולת של 2.8 ק"ג המבטיחים טווח נוסף של 350 ק"מ. לשם השוואה, לטויוטה מיראי יש מיכלי מימן בקיבולת כפולה, וטווח נסיעה בהתאם.

משקל עצמי נמוך של 1,750 ק"ג מסייע להשיג צריכת אנרגיה צנועה יחסית, וברנו מבטיחים טווח של כ-1,000 ק"מ עם שתי עצירות קצרות לתדלוק מימן. בנסיעה בין פריז למרסיי - מרחק של 770 ק"מ - תסופק 75% מהאנרגיה על ידי תא הדלק, והיתר באמצעות הסוללה.

מה אנחנו חושבים: הניסיון לרקוד על כל החתונות נראה כמו הבטחה טכנולוגית מרשימה, אבל ניסיון העבר מלמד שרעיונות מסוג זה נוטים להישאר על שולחנות התכנון. מכונית משפחתית עם שתי מערכות הנעה תהיה יקרה מאוד לייצור ולכן גם לרכישה, וכאשר כל אחת ממערכות ההנעה מציעה טווח נסיעה מוגבל - היא גם תהיה הרבה פחות שימושית ביומיום בהשוואה למכוניות חשמליות מודרניות.

אם רנו אכן תצליח לשלב בין הטכנולוגיות ולהביא לשוק מוצר תחרותי, עם הפחתה אמיתית בפליטת המזהמים לא רק במבחן האגזוז אלא גם לאורך כל שרשרת הייצור, נוריד בפניה את הכובע.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה