דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יהיה החשמלי הזול בישראל? הכירו את יונדאי אינסטר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • האינסטר הוא חשמלי קטן ועירוני מבית יונדאי
  • עם מראה פנאי, בטיחות מתקדמת ו-355 ק"מ טווח
  • ינחת כאן במהלך שנה הבאה עם תג-מחיר אטרקטיבי

חשמל בקטנה: יונדאי חשפה את האינסטר, חשמלי קטן וזול שצפוי להתמודד מול דגמים מתחרים כמו דאצ'יה ספרינג, BYD סיגל, סיטרואן e-C3 ופיאט פנדה שכבר הוצגו, פולקסווגן ID.1 ורנו טווינגו שיחשפו בעתיד.

כבסיס משמש הקספר, רכב פנאי צנוע ממדים עם מנוע בנזין המשווק בקוריאה. עם בסיס גלגלים זהה לזה של i20 (258 ס"מ), אך עם מרכב קומפקטי יותר (קצר ב-21.5 ס"מ, 382.5 ס"מ בסך הכל), צר יותר (ב-16.5 ס"מ, 161 ס"מ בסך הכל) אך עם תוספת של 12.5 ס"מ לגובה (157.5 ס"מ).

כיוון למרחק לספסל האחורי מאפשר הגדלת מרחב המחיה ליושבים שם על חשבון נפח תא המטען (בין 280 ל-351 ליטר), ובנוסף יש אפשרות קיפול לגב הספסל האחורי ולמושב הנוסע שליד הנהג, על מנת ליצור חלל הטענה גדול עוד יותר.

חשמל בסיסי: האינסטר יוצע עם שתי מערכות הנעה לבחירה, בשני המקרים עם מנוע חשמלי והנעה קדמיים. הבסיסי עם 97 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות, גרסת 'טווח מוגדל' עם 115 כ"ס ומיאוץ קלאסי שאורך 10.6 שניות.

לגרסת הבסיס מצבר 42 קוט"ש וטווח נסיעה תיאורטי של 300 ק"מ, לבכירה 49 קוט"ש ו-355 ק"מ. בשני המקרים טעינה מהירה (120 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה. בדומה לשאר הדגמים החשמליים של יונדאי, גם כאן ניתן לחבר את המצברים למכשירים חיצוניים (V2L).

מה עוד צריך לדעת: מראה הרכב מאמץ מוטיבים של רכב פנאי עם מראה רבוע, בתי גלגלים בולטים, פגושים אגרסיביים ואיפור קרבי מקובל של פסי הגנה סביב למרכב וגגון מסיבי, עם תוספת של יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור.

סביבת הנהג כוללת מסך מגע ולוח מחוונים דיגיטלי (בגודל "10.25 כל אחד), עם מערכת מצלמות היקפיות והקרנת השטח המת בהפעלת איתות. כל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית הקוריאנית מוצעות כאן, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: עם האינסטר יונדאי נכנסת לקטגוריה הנמצאת כיום בחיתוליה, אבל צפויה להפוך לדבר החם הבא בשוק האירופי תוך זמן קצר, עם היצע גדל במהירות של דגמים קטנים-עירוניים-זולים. הנציג של יונדאי עושה רושם ראשוני חיובי, עם עיצוב ייחודי, סביבת נהג מודרנית ומערכות בטיחות סופר מתקדמות.

אם יונדאי תצליח לשלב בו איכויות דומות לדגמים החשמליים הוותיקים שלה, הוא עשוי להתברג לראשות הקטגוריה הצעירה ולהפוך ללהיט מכירות. וכן, יש גם את עניין הכסף. הוא צריך להיות נגיש מאוד. היינו מהמרים על סכום שלא יעבור את ה-120 אלף שקלים בגרסה מאובזרת, ופחות מכך בגרסת בסיס. עכשיו נמתין להחלטת היבואנית.

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה