בקצרה:
- ראם רוצה להרחיב את משפחת הטנדרים כתשובה לפורד
- עוד לא ברור האם יתחרה בריינג'ר או במאבריק
- צפוי להגיע לכבישי ארה"ב רק ב-2026
ארגז קטן: ראם, חטיבת המסחריות האמריקאית בקונצרן סטלנטיס, צפויה להציג בשנה הבאה טנדר קטן. טים קוניסקיס, העומד בראש המותג, הודה בראיון לתקשורת האמריקאית כי "אנחנו זקוקים כעת נואשות לטנדר קטן, כי הכל כל כך יקר כיום. למותג שמתמחה בטנדרים חשוב מאוד שיהיה כזה".
מה אנחנו יודעים: מלבד ההצהרה ראם לא מפרסמת כל מידע, לרבות לא באיזה קטגוריה ומול אילו מתחרים הוא יתמודד. ובעיקר האם יבוסס על שלדת סולם בדומה לפורד ריינג'ר, שברולט קולורדו וטויוטה טקומה (ההיילקס האמריקאי), מהלך שיחייב תהליך פיתוח מורכב ויקר.
אך יתכן גם שהכוונה היא להשתלב דווקא בקטגוריית הטנדרים הקטנים המבוססים על מרכב אחוד בדומה לפורד מאבריק ויונדאי סנטה קרוז, כאלטרנטיבה למשפחתיות סדאן מסורתיות בצפון אמריקה. נזכיר כי היצרנית משווקת באמריקה הלטינית את הראמפייג' המבוסס על ג'יפ קומפאס, עם מערך מתלים נפרדים מלפנים ומאחור. כך שגם הוא עשוי להשתלב בתוכניות.
הוא מוצע עם מנועי 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, בנזין מוגדש (מכונה הוריקן) עם 272 כ"ס או דיזל (מכונה מולטיג'ט) עם 170 כ"ס. בשני המקרים עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.
מה אנחנו חושבים: טנדרים קטנים הפכן למבוקשים בצפון אמריקה, בעיקר הודות לתג המחיר הצנוע יחסית ולעובדה כי למרות שהם צנועי מידות ביחס לאחים הגדולים והמפורסמים, הם מספקים את כל מה שמרבית הרוכשים מבקשים. ברור לכן מדוע ראם, עם דגמי HD הגדולים והמאוד נחשקים, לא מעוניינת לוותר על הקטגוריה הרווחית הזו.
לדעתנו, זה צריך היה לקרות מזמן, אבל הפוליטיקה הארגונית במעבר לשליטת קונצרן סטלנטיס, מנעה זאת עד כה. וחבל.