בקצרה:
- החשמלית של יגואר תצויד בהנעה כפולה ו-1,000 כ"ס
- עם טווח של 650 ק"מ ותוספת 320 ק"מ בתוך 15 דקות
- חשיפה מלאה באמצע השנה הבאה

חשמל טייק 2: יגואר חשפה פרטים חדשים על ספינת דגל חשמלית שתושק באופן מלא באמצע 2026. זהו דגם חשמלי שני ליצרנית, אבל ראשון שמציג את קו העיצוב החדש שנחשף בקונספט טייפ 00, חלק ממהלך מיצוב חדש למותג, המנסה לטפס לליגה הבכירה בה שולטות רולס רויס ובנטלי.
מה אנחנו יודעים: כבסיס תשמש פלטפורמה חדשה וייעודית המכונה JEA (ר"ת Jaguar Electrified Architecture) עם מערכת הנעה שתספק 1,000 כ"ס משלושה מנועים, שניים מאחור ואחד מלפנים, תצורה המאפשרת הנעה כפולה עם הכוונת מומנט. נתוני ביצועים טרם פורסמו, וגם לא קיבולת הסוללה, אבל טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-650 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה ותוספת 320 ק"מ בתוך 15 דקות.

מתלי אוויר יהיו ציוד תקני, כמו גם חישוקי "23 והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, האמור לשפר את כושר התמרון במהירות נמוכה והיציבות הכיוונית במהירות גבוהה.
מה אנחנו חושבים: יגואר נחשבה במאה הקודמת לאחת היצרניות המוערכות ומבין ותיקות התעשייה, והייתה חלוצה בהצגת פנאי חשמלי שימושי עם ה-I-פייס בסוף העשור הקודם. אבל מאז נראה כי ההשקעה בפיתוח הופסקה כמעט כליל והיצרנית הבריטית הגאה מצאה עצמה מדשדשת על גבול הפסקת הפעילות. כאילו זה לא היה מספיק, היא נאלצה להתמודד עם שורת משברים הכוללים בין היתר הפסקת ייצור ארוכה בשל מתקפת סייבר, פיטורי בכירים בחברה לרבות המנכ"ל והמעצב הראשי שהיו חתומים על מהלך המיתוג מחדש הבעייתי, ועוד ועוד.
בדגם החדש יגואר תולה תקוות רבות להיחלץ מהבוץ ולחזור להיות רלוונטית בתעשיית הרכב. על הנייר נראה שיש לה את היכולת להתמודד עם מתחרות כמו פורשה טייקן, לוסיד אייר ולוטוס אמייה, אבל העובדה כי היא תימסר ללקוח הראשון רק בעוד יותר משנה אינה מעודדת. שכן עד אז היא עשויה למצוא עצמה עוד יותר מאחור. העתיד אינו ורוד.