בקצרה:
- לינק אנד קו חשפה רכב פנאי גדול והיברידי
- עם מקום לשישה ו-4 שניות ל-100 קמ"ש
- שיווק מקומי נמצא בבדיקה
מכוונת גבוה: לינק אנד קו, אחד המותגים של קונצרן ג'ילי, חשף את ה-900, רכב פנאי היברידי שיהיה ספינת דגל למותג כתשובה למתחרים כמו ב.מ.וו X7, מרצדס GLS וקאדילק אסקלייד.
כבסיס משמשת פלטפורמת SPA-Evo של וולוו, המשותפת גם ל-XC90, אבל עם ממדים גדולים משמעותית ב-28.5 ס"מ לאורך (524 ס"מ) וב-17.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (316 ס"מ). היצרנית מבטיחה בהתאם את מרחב המחיה הטוב ביותר בקטגוריה, עם מקום לשישה נוסעים ואפשרות כיוון חשמלי לצמד מושבי הקפטן בשורה השניה (55 ס"מ לפנים-אחור) ולצמד המושבים בשורה השלישית (12.5 ס"מ לפנים-אחור).
חשמל ובנזין: ה-900 יוצע עם מערכות הנעה היברידיות נטענות מתקדמות, בשלוש רמות הספק. לגרסה הבכירה שני מנועים חשמליים מאחור (218 כ"ס כל אחד) ומנוע חשמלי מלפנים (167 כ"ס), בעוד מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר משמש כגנרטור לטעינת הסוללה או מתחבר לגלגלים הקדמיים בתאוצה חזקה. ההספק המשולב עומד על 857 כ"ס, מה שמאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בכ-4 שניות.
גרסאות הבסיס משלבות צמד מנועים חשמליים – קדמי עם 167 כ"ס ואחורי עם 313 כ"ס ונבדלות בנפח מנוע הבנזין: 2.0 ליטר עם הספק משולב של 734 כ"ס או 1.5 ליטר והספק משולב של 720 כ"ס. היצרנית לא פרסמה בינתיים את גודל הסוללה או את טווח הנסיעה החשמלי.
מערכת המתלים משלב קפיצי אוויר אדפטיביים, המאפשרים שינוי מידת הקשיחות בהתאם לתנאי הדרך באמצעות נתונים המתקבלים ממצלמת סורקת לפנים. יש גם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים האמור לשפר משמעותית את כושר התמרון (הפניית זווית הפוכה מהקדמיים) והוא גם מציע מצב נסיעת סרטן (הפניה בזווית מקבילה).
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני נחשף חלקית בתמונות שפרסמה היצרנית מניסויי נהיגת חורף, אך כעת דווח כי הוא משלב סבכה קדמית המכילה 10,192 גופי תאורה ומאפשרת להציג עליה טקסטורות שונות. דלת תא המטען בעלת מנגנון פתיחה מפוצל, בדומה למקובל בריינג' רובר.
סביבת הנהג כוללת מסך צר מאחורי הגה שתי צלעות המשמש כלוח מחוונים, בעוד במרכז הקונסולה ומול הנוסע מלפנים ישנו מסך מגע ענק ("30) בטכנולוגיית 6K לשליטה במערכות השונות. מסך נוסף בגודל זהה נשלף מהתקרה לטובת היושבים מאחור, וישנו גם מסך מגע בחלקה האחורי של הקונסולה שבין המושבים הקדמיים לשליטה במערכת הנוחות-בידור.
מה אנחנו חושבים: לינק אנד קו הייתה המותג הראשון שייסדה ענקית הרכב הסינית ג'ילי במטרה להתמודד בשוק האירופאי, עם ה-01 שהתמודד בקטגוריית רכבי הפנאי הפופולארית. אבל למרות החלוציות, למרות הבסיס המשובח של וולוו (XC40) ולמרות מודל שיווק באמצעות מודל ליסינג ייחודי, הוא התקשה להצליח. וגם כעת עם ה-02 בעלת הנעה חשמלית מלאה המותג מתקשה להתרומם לאור ההאטה בביקושים לרכב חשמלי, כמו גם המכסים שמטיל האיחוד האירופי על תוצרת הרפובליקה העממית.
עוד לא ברור האם לינק אנד קו תשווק את רכב הפנאי החדש שהציגה באירופה, אבל אם תחליט שכן הוא עשוי לסייע לה רבות. גם מבחינה תדמיתית הודות לטכנולוגיה שהוא מציע, גם כי מערכות הנעה היברידיות נטענות זוכות כעת לעדנה מחודשת. יהיה מעניין.