דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'נרל מוטורס שוב מסתבכת: הפרה פרטיות של 14 מיליון לקוחות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • תביעת ענק הוגשה בטקסס כנגד ג'נרל מוטורס
  • החשד - מכרה את נתוני הנהיגה לחברות הביטוח
  • בחודש שעבר נקנסה גם על תרמית בנתוני הזיהום
GM

צרות בצרורות: אחרי שלפני חודש ספגה קנס בגובה 146 מיליון דולר בגין דיווחי כזב על נתוני פליטות המזהמים, ג'נרל מוטורס ממשיכה להסתבך - וכעת ניצבת בפני תביעת ענק בגין הפרה של פרטיות הנהגים.

על פי התביעה, שהוגשה במחוז מונטגומרי בטקסס, יצרנית הרכב התקינה טכנולוגיה לאיסוף נתונים ביותר מ-14 מיליון כלי רכב, נתונים שאותם מכרה לחברות ביטוח ולחברות אחרות ללא הסכמת הנהגים.

מלשינון מובנה: התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, אמר כי הנתונים שאספה ג'נרל מוטורס כללו איסוף מידע על הרגלי נהיגה "בעייתיים" כמו נסיעה במהירות מופרזת, בלימה חזקה מדי, היגוי אגרסיבי בפניות, אי-שימוש בחגורות בטיחות ונהיגה בשעות המאוחרות של הלילה. בהתאם לאותם נתונים יכלו חברות הבטיחות להעלות את מחירי הפוליסות ואף לבטל אותן בחלק מהמקרים.

הנתונים נאספו באמצעות מערכת OnStar, שהותקנה ברוב כלי הרכב של ג'נרל מוטורס (שברולט, קדילאק, ביואיק) מאז שנת 2015. המערכת, שפותחה בין היתר במרכז הפיתוח הישראלי של GM בהרצליה, נועדה לספק שירותים מבוססי תקשורת ומיקום ובהם שירותי ניווט, איתור בעת גניבה, מתן שירותי דרך ועוד.

בתגובה לתביעה אמרה ג'נרל מוטורס כי היא "נמצאת בדיונים עם משרד התובע הכללי ובוחנת את התלונה". בחברה ציינו כי הם שותפים לרצון להגן על פרטיות הצרכנים.

מה אנחנו חושבים:  בעידן שבו המכוניות הפכו לסמארטפון על גלגלים, עם יכולות עיבוד מידע, צילום, ניווט ותקשורת נתונים, איש לא האמין שהפרטיות שלו תישמר באופן מוחלט. ועדיין, אם אכן יוכחו החשדות כנגד ג'נרל מוטורס, ויתברר כי החברה סחרה באופן מודע בפרטיהם של לקוחותיה, זו עשויה להיות אחת מהשערוריות הגדולות בתעשיית הרכב.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה