בקצרה:
- טויוטה מתחילה לשווק לנד קרוזר חדש
- עם שדרוג מערכות כולל ומנוע דיזל ותיק
- המחיר מתחיל ב-400 אלף שקל
רב המכר מתחדש: טויוטה מתחילה לשווק לנד קרוזר חדש (מכונה 250), המחליף את קודמו (150) שנמכר כאן מזה עשור וחצי ללא שינויים משמעותיים. המחיר מתחיל ב-400 אלף שקל, זהה לגרסת האבזור המקבילה בדגם היוצא, אבל יקר ב-40 אלף מגרסת הבסיס שלא משווקת עוד.
כוח דיזל: בצפון אמריקה ה-250 משווק עם מנוע היברידי, אבל בישראל הוא יוצע רק עם מנוע טורבו-דיזל שעבר בירושה מה-150 היוצא: 4 צילינדרים בנפח 2.8 ליטר עם 204 כ"ס. החיבור הוא לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (6 הילוכים בעבר) ולהנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.
כבסיס משמשת שלדת סולם חדשה (TNGA-F) המשותפת ללנד קרוזר 300, שלדברי טויוטה מאפשרת קשיחות מרכב גבוהה ב-30%. מערך המתלים שומר על תצורה דומה: סרן חי מאחור ומתלה נפרד מלפנים, אך שניהם תוכננו מחדש במטרה לשפר את איכויות הנסיעה.
רק בארוך: תגבור הגה חשמלי (הידראולי בעבר) מאפשר לשלב מערכות בטיחות מתקדמות לרבות שמירת נתיב (התרעה ותיקון באמצעות הבלמים בעבר) ובקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד עצירה מלאה, בנוסף לבלימה אוטונומית שהוצעה גם בדגם היוצא. התרעת שטח מת, כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי, תוצע בכל הגרסאות למעט הבסיסית.
ה-250 יוצע רק בגרסת מרכב ארוכה, עם ממדים גדולים מה-150 היוצא ב-8.5 ס"מ לאורך (492.5 ס"מ), ב-9.5 ס"מ לרוחב (198 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ (285 ס"מ) - מה שאמור להקנות מרחב מחיה משופר לנוסעים. תא המטען גדל ב-10 ליטר כשכל המושבים בשימוש (130 ליטר), אבל הוא דווקא צנוע ב-84 ליטר בקיפול השורה השלישית (556 ליטר).
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני חוזר למקורות עם מראה קשוח ורבוע הכולל יחידות תאורה קדמיות רבועות, בהשראת סדרה 80, או עגולות ב"פירסט אדישן" כמחווה לסדרה 60. סביבת הנהג כוללת בגרסת "סלקט" הבסיסית צג דיגיטלי צנוע בלוח המחוונים ("7), מסך מגע קטן ("9), ריפוד בד למושבים ובקרת אקלים מפוצלת (3 אזורים).
גרסת לקשרי (440 אלף שקל) כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מסך מגע גדול ("12.3) עם מערכת מצלמות היקפיות ודלת תא מטען חשמלית. הלימיטד (ב-470 אלף שקל) מוסיפה גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3), משטח טעינה אלחוטי, כיוון חשמלי להגה, חלון שמש, נעילת דיפרנציאל אחורית ובורר מצבי נהיגת שטח (MTS).
הגרסאות הבכירות (סהרה ב-510 אלף שקל ופירסט אדישן ב-550 אלף שקל) מוסיפות חלון שמש גדול, מערכת שמע משודרגת (JBL עם 14 רמקולים), קיפול חשמלי לשורה השלישית וניתוק למוט המייצב מלפנים לטובת הארכת מהלך המתלה.
במפתיע, דווקא גרסת סהרה המוגדרת כגרסה ממוקדת לשטח, מצוידת בחישוקים גדולים ("20 לעומת "18) עם צמיגים בחתך נמוך הפגיעים יותר בנהיגת שטח, וגם פחות אפשרויות החלפה לגומי אגרסיבי יותר.
מה אנחנו חושבים: בשונה מהמקובל בתעשייה, את הלנד קרוזר טויוטה מחדשת אחת לעשור וחצי ולכן מדובר באירוע המעורר תשומת לב וסקרנות רבה. ועם הדגם החדש היא שומרת על אותו מתכון מוכח ומוכר של יכולת שטח גבוהה באמצעות מכלולים חסונים ומנוע דיזל וותיק, ועם חידושים מכל בחינה אחרת לרבות העיצוב החיצוני, סביבת הנהג, מערכות הבטיחות ואיכויות הנסיעה בכביש ובשטח.
עוד נרצה לבחון אותו בתנאים המקומיים כדי לבדוק האם הוא ישמר את הרושם החיובי מנהיגת הבכורה שערכנו לו בהשקה העולמית, אבל כבר עכשיו ברור שהחיים של מתחרים כמו לנד רובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר ופורד ברונקו צפויים להיות כעת קשים בהרבה.