בקצרה:
- טויוטה חשפה קונספט ללנד קרוזר חדש פתוח
- עם גג נפתח, גלגלי ענק ועבירות משודרגת
- ייצור סדרתי? אולי בעתיד
רק בגלל הרוח: טויוטה חשפה בתערוכת שיפורי הרכב האמריקאית SEMA, קונספט מרהיב ללנד קרוזר החדש (250), שלאחרונה החל שיווקו בצפון אמריקה. אב הטיפוס מכונה ROX (ר"ת Recreation Open eXperience) וניתן לראותו כתשובה למתחרים האמריקאים כמו ג'יפ רנגלר ופורד ברונקו, המשווקים אף הם עם גג ברזנט נפתח או קשיח ופריק.
סביב חלקו האחורי יש צמד קשתות מסיביות ובצדיו ניתן להצמיד צמד מיכלים נוספים למים ובנזין. הגג עצמו משלב מנגנון בד נגלל המאפשר פתיחה מלאה, עם סוללת תאורת לד בחלקו הקדמי, בעוד דלתות הצד כוללות פתחי אוורור בחלקן התחתון, בהשראת רכבי שטח משופרים.
שטח משודרג: השינוי המשמעותי ביותר הם צמיגי שטח ענקיים "37 (לעומת "32 בגרסה הרגילה) בפרופיל קרבי בהרבה (BFG MT). מערך המתלים שומר על תצורה דומה (סרן חי מאחור ועצמות עצה כפולות מלפנים) אבל עם שינויים מתבקשים לזרועות, כמו גם קפיצים ובולמי זעזועים משודרגים.
עוד הותקנו מיגוני גחון וסף ופגושים אגרסיביים המשפרים את זוויות הגישה-נטישה עם טבעות עגינה מסיביות לצד כננת מלפנים. מאחור יש התקן ייעודי לגלגל רזרבי בגודל מלא.
מערכת ההנעה היברידית בדומה ללנד קרוזר המשווק בצפון אמריקה. עם מנוע בנזין מוגדש, 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר עם מנוע חשמלי ו-326 כ"ס. יש תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית.
מה אנחנו חושבים: עם הלנד קרוזר החדש שומרת טויוטה על המתכון המוכח - יכולת שטח באמצעות מכלולים חסונים. לצד זאת היא עדכנה משמעותית את תא הנוסעים המיושן ובעיקר חזרה למקורות העיצוביים, עם מראה קשוח וקרבי.
ולכן לא מפתיע שכעת נחשפת גרסה פתוחה, עדיין כאב טיפוס ללא אישור להמשך סדרתי. חבל, אנחנו ממש בעד.