דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד פיאסטה חוזרת, אבל על חשמל כמובן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה: 

  • פורד מתכננת התרחבות בחשמל
  • תשיק פלטפורמה חדשה לדגמים מוזלים
  • את הפרויקט מוביל מהנדס שהגיע מטסלה

יורדת נמוך: אחרי שחשפה לקהל האירופי את פורד אקספלורר EV ופורד קאפרי, על בסיס פלטפורמות מוכרות של פולקסווגן, פורד מדווחת כי היא מפתחת פלטפורמה חשמלית שמיועדת לדגמים קטנים וזולים בהרבה. כך לפחות לפי דיווח במגזין "אוטוקאר" הבריטי.

הפלטפורמה החדשה מקבלת בשלב זה את הכינוי "Skunkworks" (סדנת בואשים) - ביטוי שהגיע מעולם התעופה ומשמש לפרויקטים חדשניים בחברות גדולות המנוהלים באופן עצמאי, על ידי קבוצה קטנה של אנשי מקצוע הזוכים לחופש פעולה כמעט מוחלט.

את הפרויקט מוביל אלן קלארק, מהנדס שעבד שנים ארוכות בטסלה והגיע לפורד "במטרה לבנות את פלטפורמת החשמליות היעילה ביותר בעולם", כך לדברי בכירים בחברה.

מה עוד צריך לדעת: מארין ג'אג'ה, מנהל דגמי "מודל E" בפורד, אמר כי "המפתח עבורנו הוא להיות זולים, יחודיים ורווחיים. השאלה היא איך מתחרים בפלח הזה, מול סין שמייצרת דגמים חשמליים במחירים נגישים. זו הדילמה".

על בסיס הפלטפורמה החדשה, הייעודית לדגמים חשמליים, תייצר פורד דגמים שיתפסו את מקומם של הפיאסטה, הפוקוס והפומה. זו האחרונה צפויה לקבל גרסה חשמלית כבר השנה, אבל על בסיס הפלטפורמה המוכרת של דגם הבנזין.

לדברי פורד, הדגמים החדשים יהנו מבידול משמעותי, ולא יהיו "בצורות ובגדלים קונבנציונליים". הם צפויים להשתמש בסוללות LFP, שיוזילו את מחירי הרכישה, ויגיעו לכבישים בסוף 2026 או בתחילת 2027. בכירי פורד ציינו כי "בקטגוריות הקטנות ישנו פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר, מכיוון ששם הלקוחות רגישים במיוחד למחירי הדלק".

מה אנחנו חושבים: גם בפורד מבינים את המגמה הנוכחית של תעשיית הרכב, ומעוניינים להצטרף לטרנד עם דגמים חשמליים זולים במטרה להתחרות בדאצ'יה, סיטרואן, פיאט, יונדאי, פולקסווגן, רנו וכמובן ביצרניות הסיניות שהולכות וכובשות את העולם.

אבל כמו במקרה של רנו, לוחות הזמנים שהציבה פורד מעוררים לא מעט סימני שאלה. מכיוון שעד שיגיעו לכביש הדגמים הראשונים, בעוד שנתיים או שלוש, זה עלול להיות פשוט מאוחר מדי מבחינתה של היצרנית האמריקאית הותיקה.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה