בקצרה:
- מותג IM הוא שת"פ בין SAIC, עליבאבא וקונצרן טכנולוגי סיני
- מתוכנן להתחרות בטסלה, ניו, זיקר ואקספנג
- מייצר כיום שלושה דגמים, עד שיגיע ארצה יורחב הארסנל
הכירו מותג רכב חשמלי סיני נוסף שעושה את דרכו לישראל. הפעם זהו IM, שצפוי להגיע אלינו במהלך 2025 באמצעות לובינסקי יבואנית מותגי סיטרואן, פיג'ו, DS, אופל ו-MG, מספר מותגים דו-גלגליים ורכב פנאי שונים.
מי אתה IM - המותג הוקם לפני כשלוש שנים (דצמבר 2020) כשיתוף פעולה בין ענקית הרכב SAIC (בעלת הבית של MG) לבין קבוצת עליבאבא הסינית וקבוצת הטכנולוגיה Zhangjiang. בשוק הסיני המיזם נקרא Zhiji Motor, אבל כדי שהמערב לא יתקשה בהגיית השם, נבחר משהו קליט יותר: IM – ראשי תיבות של Intelligence in Motion.
הכיוון של המותג הוא טסלה, ניו, זיקר, אקספנג, כלומר מותגי רכב חשמלי עם מיקוד טכנולוגי ויומרה להשתלב בקטגוריה יוקרתית.
כרגע מציע המותג שלושה דגמים, כשדגם רביעי (סדאן שתתחרה בטסלה 3) נמצא מעבר לפינה. נזכיר כי באוגוסט 2023 פנתה אודי הגרמנית ל-IM כדי שזו האחרונה תאפשר לה להשתמש בטכנולוגיה החשמלית עבור שני דגמי אודי שיועדו לשוק הסיני.
לצד דגמים חדשים, החברה מכוונת גם ליעדים טכנולוגיים אחרים, ולפני כשנה פורסם שהחלה במיזם טעינה אלחוטי לרכב פרטי (11 קילוואט). זו כנראה הפעם הראשונה בה מכוונת הטכנולוגיה גם לשוק ההמוני, שכן עד כה השתעשעו ברעיון רק עבור חברות תשתית או עם ציוד כבד כמו אוטובוסים, משאיות וצמ"ה.
סדאן גדולה, L7 – זה הדגם הראשון של המותג והוא הוצג כחמישה חודשים אחרי הקמתה. מכירות בסין החלו כעשרה חודשים מאוחר יותר, בתחילת 2022, כשהמטרה היא להתחרות בטסלה מודל S וניו ET7. הממדים בהתאם: 501 ס"מ אורך, 196 ס"מ רוחב ובסיס גלגלים של 310 ס"מ. קוריוז מעניין - סדנת וויליאמס המריצה גם את קבוצת הפורמולה 1 המוכרת, סייעה לדברי היצרנית בפיתוח הפלטפורמה ומכלולי הניהוג.
יש שתי גרסאות הנעה: מנוע אחורי בודד עם 340 כ"ס והנעה אחורית, או עם תוספת של מנוע קדמי להספק משולב של 578 כ"ס ו-3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. בשתי הגרסאות אחראית סוללת 90 קוט"ש לטווח, שעל פי התקן הסיני מספק 615 ק"מ. אצלנו מקובל התקן האירופאי שיציג נתון נמוך יותר.
קרוסאובר גדול LS7 - הוצג בפברואר 2023 ואף פגשנו בו למבט חטוף במסגרת תערוכת שנגחאי. הוא מציע ממדים דומים ומעט גדולים משל טסלה מודל X וניו ES8 עם אורך של 505 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ גובה של 177 ס"מ ובסיס גלגלים של 306 ס"מ. על אף הממדים העצומים יש רק חמישה מושבים.
מערכות ההנעה זהות לאלה של L7 עם 340 ו-578 כ"ס והתאוצה ל-100 פחות זריזה עם "רק" 6.5 או 4.5 שניות בהתאם להספק. יש שלוש סוללות אפשריות (77, 90 ו-100 קוט"ש) והטווח נע בין 510-625 ק"מ על-פי התקן הסיני המתירני.
קרוסאובר-קופה בינוני, LS6 - זה המצטרף החדש ביותר להיצע אשר הוצג בקיץ שחלף, ונמכר בסין מחודש אוקטובר 2023. הוא מיועד להתחרות בטסלה מודל Y ואקספנג G9 ומציע ממדים דומים: אורכו 490 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ גובהו 167 ס"מ ובסיס הגלגלים 295 ס"מ.
כמצרף הטרי ביותר, היצע המנועים התרחב והתחזק ומורכב משלוש גרסאות הנעה אחורית וגרסת הנעה כפולה אחת ומאוד חזקה. בבסיס גרסת 314, 340 ו-515 כ"ס – כולם רק בהנעה אחורית. בפסגה גרסת הנעה כפולה שמשלבת 515 כ"ס מאחור ועוד 272 מלפנים להספק כולל של לא פחות מ-787 כ"ס. התאוצה עומדת על 3.5 שניות.
גם היצע הסוללות מעט שונה עם (71, 90 ו-100 קוט"ש) והטווח נע בין 560-725 ק"מ על-פי התקן הסיני. כאמור אצלנו פחות.
מה אנחנו חושבים: למתבונן מהצד נראה שבסין הזמן זז מהר, כי בתוך שנתיים הציג מותג IM שלושה דגמים חדשים לגמרי, ועד שיגיע אלינו במהלך 2025 יצטרפו נוספים שרק יגדילו את האטרקטיביות של המותג הצעיר. ואם זה לא מספיק, נזכיר שיש לו גם שלושה הורים עם כיסים (מאוד) עמוקים שרק מחזקים את הביטחון.
אבל, כמו כל המותגים הסיניים האחרים הצצים כפטריות אחרי הגשם, צריך לשים לב למספרים, וכעת נתוני המסירות של השנתיים שחלפו יחסית נמוכים ביחס למה שהורגלו לראות בסין, כשבשנת 2023 לבדו מותג IM מצא רק 15,120 לקוחות.
פורסם לראשונה ב- 22.02.24
למאמר זה התפרסמו 30 תגובות