בקצרה:
- מרצדס תפסיק לייצר את ה-C63 AMG
- הסיבה הרשמית: אי עמידה בתקני זיהום ורעש
- הסיבה העיקרית: לקוחות פוטנציאליים לא רוצים היברידית

פסק זמן: רק שלוש שנים לאחר שהוצגה לראשונה, מרצדס תפסיק בקרוב את ייצור ה-C63, גרסת קצה למשפחתית הגרמנית. הסיבה הרשמית לכך היא אי עמידה בתקנות עדכניות לזיהום אוויר ורעש, שייכנסו לתוקף באירופה באמצע השנה הבאה ואשר יחייבו את היצרנית לבצע שורת שינויים (יקרים) על מנת לעמוד בהם. גם גרסת הפנאי, ה-GLC 63 המצויד באותה מערכת הנעה, לא ייוצר עוד.
עם חשמל וחצי מנוע: ה-C63 הנוכחית הייתה דור חמישי בשושלת של גרסאות ביצועים מבית היוצר של AMG. בשונה משני הדורות שקדמו לה (W204 ו-W205), היא החליפה את מנוע ה-V8 הנהדר ומפלצתי שהיה אחד מסימני ההיכר הייחודיים שלה, במערכת הנעה היברידית.

זו פותחה על ידי AMG והייתה מתקדמת מהמקובל, אך עם מנוע בנזין צנוע (4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר), מגדש שמופעל גם בעזרת חשמל לטובת צמצום השהייה, ומנוע חשמלי מאחור הכולל גם תמסורת עם שני יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
התוצאה מבחינת מספרים הייתה מרשימה מאוד. עם הספק מרבי שזינק ל-680 כ"ס (170 כ"ס יותר) וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש שהסתיים ב-0.6 שניות פחות (3.4 שניות). אם זה לא מספיק, ביצועי העל הפכו לנגישים יותר גם לנהגים פחות מיומנים, הודות להנעה כפולה-קבועה ושילוב מערכות מכאניות מתקדמות כמו היגוי אחורי. אבל, זה לא שיכנע את הקהל, אלא פעל דווקא נגדה מבחינה מסחרית.

מה אנחנו חושבים: ה-C63 הוכיחה למרצדס בפעם המי יועד כמה שמספרים הם לא כל הסיפור. בוודאי שלא במכוניות שמבוססות על רגש. הצניחה החדה במספר הרוכשים הייתה מאלפת. צריך רק לקוות שבאפאלטרבאך, מקום מושבה של AMG, למדו את השיעור ויחזירו לה את ה-V8 הייחודי. ויש מקום לאופטימיות, שכן המנוע הזה השוכן בדגמים אחרים שלה, דווקא עומד היטב בתקני זיהום ורעש עדכניים.