דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא רוצה לוותר על בנזין: וולוו תחדש את ה-XC90

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • וולוו תחדש בקרוב את ה-XC90
  • עם מנוע בנזין לצד היברידי-נטען
  • שיווק מקומי במהלך שנה הבאה

טייק 3: וולוו תחשוף בקרוב XC90 חדש, שישווק לצד ה-EX90 החשמלי. היצרנית השוודית לא פרסמה כל פרטים, אך כן ציינה כי כי הוא יוצע עם מנועים היברידיים, המשלבים בנזין וחשמל, בדומה לדגם הנוכחי. עם בנזין מוגדש (טורבו בהפעלה חשמלית), 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ומערכת היברידית קלה (48V), ותיבת 8 הילוכים אוטומטית.

הגרסה ההיברידית נטענת משלבת בין מנוע הבנזין למנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים האחוריים, עם סוללות גדולות מבעבר שיאפשרו טווח נסיעה נטול פליטת מזהמים גדול משמעותית, כ-120 ק"מ.

מה עוד אנחנו יודעים: על פי פרסומים באירופה, מתיחת הפנים צפויה להיות משמעותית עם שינויים המתמקדים בעיקר במראה ובסביבת הנהג, בדומה לקו העדכני של היצרנית.

כבסיס תשמש גם בעתיד פלטפורמת SPA (ר"ת Scalable Product Architecture) שהוצגה לראשונה ב-XC90 היוצא, כמו גם מרבית דגמי הבנזין של וולוו. מתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה יוצעו כאופציה.

מה אנחנו חושבים: ה-XC90 נחשב לאחד הדגמים הטובים בקטגוריית פנאי יוקרה לשבעה, בין היתר הודות למערכות הנעה מודרניות, תא נוסעים איכותי ומרווח ומערכות בטיחות מהמתקדמות בתעשייה.

אבל וולוו מוצאת עצמה בבעיה, שכן ה-XC90 ותיק ומתקשה להתמודד מול מתחרים חדשים מגרמניה וקוריאה, ומצד שני יש לו את EX90 שאמור להיות יורשו החשמלי. כך או אחרת, נדמה כי מדובר בסוג של הארכת חיים כתוצאה מההאטה הניכרת בצמיחת שוק החשמל המוטורי. כשבעיקר בארה"ב יש יותר ויותר דרישה לחזור לעולמות הבנזין נטולי חרדות הטווח. ובעצם, אולי זו לא הארכת חיים, אלא חיים חדשים.

למאמר זה התפרסמו 35 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה