דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא מארה"ב או אירופה: טנדר חשמלי מודרני ראשון יגיע אלינו מסין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מקסוס חשפה טנדר חשמלי ומודרני
  • עם 442 כ"ס, הנעה כפולה ו-430 ק"מ טווח
  • שיווק בישראל בתחילת השנה הבאה

חשמל לאירופה: מקסוס, חטיבת הטנדרים והמסחריות של קונצרן SAIC, הציגה בתערוכת הרכבים המסחריים בהאנובר את ה-e-טרון 9 (eTerron 9), טנדר חשמלי חדש העורך הופעת בכורה באירופה לקראת תחילת שיווק עד סוף השנה. אלינו הוא צפוי להגיע בתחילת השנה הבאה, באמצעות יבואנית המותג, אוטו חן מקבוצת בליליוס.

מודרניזציה: מדובר בטנדר חשמלי שני של המותג, אחרי ה-T90 שהוצג לפני שלוש וחצי שנים. בשונה ממנו, הפעם לא מדובר בהסבה להנעה חשמלית אלא בדגם ייעודי, עם מתלים נפרדים מלפנים ומאחור הנתמכים קפיצי אוויר כציוד תקני.

מערכת ההנעה משלבת צמד מנועים חשמליים (אחורי עם 272 כ"ס וקדמי עם 170 כ"ס) המפיקים יחדיו 442 כ"ס ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, לצד יכולת שטח עם בורר הכולל שישה מצבי נהיגה שונים, לרבות בוץ וחול. סוללה בקיבולת 102 קוט"ש תאפשר טווח תיאורטי של כ-430 ק"מ, עם טעינה מהירה (115 קילוואט) מ-20% ל-80% ב-40 דקות.

מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לטויוטה היילקס, ה-e-טרון 9 ארוך ב-18 ס"מ (550 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-21.5 ס"מ (330 ס"מ). גם הארגז גדול מזה של הטנדר היפני ב-3.5 ס"מ לאורך (156 ס"מ) וב-7 ס"מ לרוחב, אבל כושר העמסה נמוך בכ-400 ק"ג (620 ק"ג). כושר הגרירה (3.5 טון) זהה להיילקס.

העיצוב דומה ל-GST, רכב קונספט שהוצג בתערוכת שנגחאי לפני כשנה וחצי, לרבות יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, וסבכה אטומה מלפנים עם כיתוב שם המותג. דלתות התאבדות והגה בעיצוב סטיק של מטוס נוסעים לא עשו דרכם לגרסת הייצור, וטוב שכך.

סביבת הנהג כוללת כמקובל כיום צמד מסכים המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע (בגודל "12.3), צמודים זה לזה ליצירת מראה אחיד, אבל עם שמירה על מתגים פיזיים לבקרת אקלים. בין המושבים הקדמיים יש תא גדול לאחסון, ובדומה למקובל בחשמליות מודרניות יש תא מטען מתחת למכסה הקדמי בנפח 236 ליטר.

מה אנחנו חושבים: המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית מאפשר לסינים לסגור במהירות את פערי הידע על תוצרת המערב, ולהשתלב היטב בכל קטגוריית ליבה אפשרית. אלא שייצור טנדר בכלל, וחשמלי בפרט, דורש הרבה ידע וניסיון. בשונה ממרבית היצרניות הסיניות, למקסוס יש את הידע, ובמקרה של הטנדר החדש היא מצהירה כי ביצעה יותר מ-3.5 מיליון ק"מ של ניסויי נהיגה.

טנדרים חשמליים אינם דבר חדש, בעיקר בארה"ב עם שחקניות צעירות כמו טסלה וריביאן. אלא שהם נושאים תג מחיר הנושק ל-100 אלף דולר, ולכן משמשים בעיקר לפנאי ופחות לעבודה. ואילו הטנדר של מקסוס נראה כמו אלטרנטיבה לדגמי דיזל פופולריים באירופה ואצלנו.

האם אכן כך יקרה? זה תלוי בתמחור שיוצמד לו וביכולת לקיים את ההבטחות בפועל. בהתחשב בהצלחה של SAIC בשילוב של מותג MG בליבת שוק הרכב האירופאי, אפשר להיות אופטימיים שהיא תבצע מהלך דומה עם החטיבה המסחרית.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה