בקצרה:
- אלפין תפסיק את ייצור ה-A110 עוד השנה
- עם גרסת פרידה בייצור מוגבל
- להיצע נוספה גם גרסת GTS - פורשה שומעת?

הסוף לבנזין: אלפין תפסיק בסוף השנה את ייצור ה-A110, מכונית הספורט אותה הציגה לראשונה בתערוכת ז'נבה ב-2017, כתחילת תהליך החייאת המותג וכתשובה צרפתית לפורשה קאיימן. גם בישראל היא שווקה לפני כשנתיים, ועד כה עלו על כביש מקומי 10 יחידות.
כעת מציגה היצרנית סדרת ייצור אחרונה ומגובלת, שוודאי תהפוך לפריט אספנים, על בסיס ה-A110R הקיצונית, רק עם אפשרות בחירה בין שלושה גווני צבע – אדום, לבן וכחול – צבעי הדגל הצרפתי וסדרת הייצור הראשונה של ה-A106 כפי שהוצגה על ידי מייסד אלפין, ז'אן רדלה, למנכ"ל רנו, פייר דרייפוס.
מכל צבע תייצר אלפין רק 70 יחידות, לציון 70 שנות היווסדה, עם מספר ייצור המוטבע על לוחית ייעודית בקונסולה שבין המושבים.

להיזכR בה: מבחינה מכאנית היא זהה ל-A110R, כולל חלקי קרבון למכסה קדמי, חישוקים, מושבי באקט וכיסוי במקום שמשה אחורית האחראים לדיאטה של 34 ק"ג (1,082 ק"ג בסך הכל) בהשוואה ל-A110S. גם מערך המיתלים נוקשה יותר עם גיאומטריה ייחודית, בולמי זעזועים בעלי אפשרות כיוון ידנית ל-20 מצבי שיכוך כיווץ והחזרה, ומרכב מונמך בסנטימטר לכביש, או שני ס"מ עבור מסלול המרוצים.
כונסי ומסיטי אוויר סביב למרכב וספוילר אחורי גדול מאחור אחראים לתוספת 29 ק"ג של כוח הצמדה בהשוואה ל-A110S, וגם לקירור יעיל יותר (ב-20%) של בלמי ברמבו (320 מ"מ בכל פינה). על הקשר לאספלט אחראית רביעיית מישלן קאפ 2, דביקה יותר מה-4S המוצע בשאר הגרסאות.

המנוע נותר ללא שינוי: בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר ו-300 כ"ס מאחורי המושבים, הנעה אחורית דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. מערכת פליטה מטיטניום של אקרפוביץ' מבטיחה צליל משודרג. שלא לומר מחריש אוזניים.
ילדת אמצע: אלפין הציגה גם גרסת GTS חדשה (כינוי גרסאות ביצועים לדגמי פורשה), כמחליפת גרסאות S ו-GT שלא ייוצרו עוד. לדברי היצרנית, המערכות המכאניות זהות ל-S, לרבות קפיצים ובולמי זעזועים נוקשים ב-50% ומוטות מייצבים עבים יותר (קשיחים ב-100%) המנמיכים קלות את המרכב (בכחצי ס"מ) בהשוואה ל-A110 הבסיסית, שתמשיך בינתיים.
קיט אווירודינמי עם מסיט אוויר בפגוש הקדמי וספוילר גדול מאחור מייצרים כוח הצמדה של 60 ק"ג מלפנים ו-81 ק"ג מאחור במהירות המרבית.

תא הנוסעים זהה ל-GT עם מושבים נוחים יותר וכיוון גובה לנהג. המנוע נותר ללא שינוי, עם 300 כ"ס בדומה ל-R, ומערכת פליטה רגילה ופחות רועשת.
מה אנחנו חושבים: ה-A110 היא אחת ממכוניות הספורט המיוחדות שהוצגו בשנים האחרונות, שכן היא מוותרת על מירוץ החימוש של מנועים רבי עוצמה, ובהתאם לגישה המקורית של אלפין שמה את עיקר הדגש על משקל עצמי נמוך לטובת יכולת דינמית משובחת.
אבל בהתאם לתקנות זיהום אוויר ובטיחות מחמירות באירופה, ובדומה למתחרה הגרמנית פורשה, גם אלפין נאלצת להפסיק את הייצור במפעל המקורי בדייפ, ובעתיד הקרוב תציג יורשת חשמלית. אנחנו כבר מתגעגעים.