דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתמקדת בחשמל: זו אסטרטגיית 60 מיליארד הדולר של הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הונדה מבטיחה: 40% חשמליות עד סוף העשור
  • שבעה דגמים על בסיס פלטפורמה חדשה
  • עד 2040 תחדל לייצר דגמים מזהמים

קדימה הסתער: אחרי שבתערוכת בייג'ינג הציגה הונדה את תוכנית החשמול שלה עבור השוק הסיני, כעת היא מציגה גם את היעדים הגלובאליים - והם שאפתניים לא פחות. היצרנית היפנית טוענת כי למרות ההאטה בביקושים, הנעה חשמלית היא עדיין הפתרון היעיל ביותר עבור "מוצרי ניידות קטנים" כמו אופנועים או מכוניות פרטיות.

ובהתאם, מצהירה כי עד לשנת 2030 יתפסו הדגמים החשמליים 40% מהיקף הייצור שלה, כ-2 מיליון יחידות בשנה. עשור לאחר מכן תייצר הונדה דגמי חשמל ומימן בלבד, כאשר היקף ההשקעה בפרויקט עומד על יותר מ-60 מיליארד דולר.

כדי להשיג את היעד ולשמור על רווחיות, מעוניינת הונדה להפחית את עלות הסוללות ב-20% עד סוף העשור הנוכחי, ולצמצם את עלות הייצור הכוללת ב-35%.

החל מהשנה הבאה תייצר הונדה סוללות במפעל חדש שיוקם בארה"ב בשיתוף LG הקוריאנית, עם קיבולת ייצור שנתית של 40 ג'יגה-וואט-שעה - כמות שתספיק ל-57 אלף מכוניות עם סוללות של 70 קוט"ש כל אחת. בהמשך תקים בקנדה מפעל לסוללות ולייצור רכב חשמלי.

בשלב הקרוב ייוצרו דגמים חשמליים ודגמי בנזין במקביל על אותם פסי הייצור, אך במפעלי החשמליות העתידיים של הונדה תשתמש היצרנית בטכנולוגיית מגה-קאסטינג לייצור מארזי סוללה, האמורה לאפשר צמצום של רכיבי המארז מ-60 כיום ל-5 בלבד בעתיד.

פלטפורמה חדשה: בהונדה מבטיחים להציג שבעה דגמים חשמליים על בסיס פלטפורמה-חשמלית יעודית, דגמים שיקבלו את השם "סדרה אפס". שלושה דגמים ראשונים - מכונית סאלון, רכב פנאי בינוני ורכב פנאי קטן יוצגו כבר ב-2026. שנה לאחר מכן יוצג גם רכב פנאי עם שבעה מושבים, ועד סוף העשור יצטרפו עוד שני רכבי פנאי, וכן משפחתית קומפקטית בתצורת סדאן.

סדרת הדגמים החדשה תצויד בחבילת סוללות שהונדה מגדירה כ"דקה ביותר בעולם", במטרה לאפשר יצור של מכוניות עם ממד גובה מצומצם ככל הניתן ויעילות אווירודינאמית גבוהה. יחידות הכוח החדשות יהיו קלות בכ-100 ק"ג לעומת דגמים חשמליים נוכחיים, השלדות יהיו קלות יותר ובהונדה מבטיחים התנהגות כביש ספורטיבית לצד טווח נסיעה של 480 ק"מ לפחות.

כל המכוניות מהסדרה החדשה יצוידו במחשב מרכזי שישלוט במערכות השונות ויאפשר התאמה של מערכות שונות  למאפייני הנהג, בין היתר באמצעות שימוש בבינה מלאכותית. בהונדה מבטיחים גם עדכוני OTA וכן מערכות אוטונומיות ברמה 3 - שיאפשרו הורדת מבט מהכביש בתנאים מסוימים.

לצד הסדרה החדשה, שתיועד בראש ובראשונה למערב, תייצר הונדה גם ליין נפרד של דגמים חשמליים לשוק הסיני - שיכלול 10 דגמים בתוך 3 שנים מהיום, כאשר עד לשנת 2035 תמכור הונדה בסין דגמים חשמליים בלבד.

מה אנחנו חושבים: היצרניות היפניות התעוררו באיחור מסוים, אבל כעת גם הן מצטרפות באופן רשמי למירוץ החשמל. תוכנית העבודה של הונדה נשמעת בהחלט משכנעת, עם השקעות ענק ומגוון דגמים רחב - אבל ההתמקדות בשוק הצפון אמריקאי כמקור עיקרי לייצור, שוק שעדיין יושב על הגדר בכל הנוגע להנעות חשמליות, טומנת בחובה סיכונים לא מבוטלים.

אם אכן יעברו האמריקאים לחשמל בהמוניהם, תיהנה שם הונדה מפוטנציאל הצלחה עצום וכנראה שגם תימנע מתחרות ישירה עם מותגים סיניים. אם זה לא יקרה בהיקף המצופה, האתגר עבורה יהיה קשה שבעתיים.

למאמר זה התפרסמו 25 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה