בקצרה:
- אלפין מציגה מנוע בעירה פנימית מוזן מימן
- בשלב זה במכונית מירוץ שתתחרה בתחרויות סיבולת
- בהמשך גם עבור מכוניות ספורט סדרתיות
שורפים מימן: אצל חלקנו ההקשר של מימן מתחבר מיד לחשמל, אבל מזה כמה עשורים גם מבוצעים ניסויים של מימן עם מנועי בעירה פנימית - שבינתיים לא הצליחו להבשיל לייצור סדרתי. כעת, מותג הספורט אלפין שנמצא בבעלות רנו, מציג את הפתרון שלו ברכב קונספט שעתיד להתחרות במרוצי הסיבולת של ספא ולה-מאן, ולדברי היצרנית ישנו גם פוטנציאל לייצור סדרתי.
המכונית שמציגה את הטכנולוגיה החדשה נקראת 'אלפנגלו Hy4' ומתבססת על מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, שמפיק 340 כ"ס ב-7,000 סל"ד. נתון התאוצה לא נמסר, כשבאלפין מסתפקים בציון המהירות המרבית: 267 קמ"ש.
לפני כחודש הציגה אלפין מנוע V8 חזק משמעותית עם 867 כ"ס, שמתבסס על טכנולוגיה זו. אבל נראה כי אלפין מנסה לשמור על משקל סביר למכונית המירוץ, ולכן היא מאשרת כי במהלך השנה יוצג מנוע V6 מימן והוא זה שיתברג באסטרטגיה העתידית של החברה.
"אנחנו רואים במנוע בעירה פנימי מבוסס מימן פתרון מבטיח ביותר", אומר ברונו פאמין, סגן נשיא לספורט מוטורי באלפין. "להערכתנו, מימן ישחק תפקיד משמעותי בדורות הבאים של מכוניות סיבולת, ויכול לשמש גם עבור מכוניות פורמולה 1 ובהמשך גם עבור מכוניות ספורט סדרתיות".
מה אנחנו חושבים: העולם בחר בחשמל כפתרון במקום דלק מבוסס נפט, אבל יש פתרונות אחרים כמו זה שמשתמש במימן כמקור אנרגיה. היתרון שלו על פני סוללות הוא בתדלוק מהיר בדומה לנעשה כיום, האתגר המרכזי הוא באחסון המימן בתחנות התדלוק וגם ברכב.
טרם נאמרה המילה האחרונה בכל אחד מהתחומים ויש להניח שבעתיד נמצא את שני הפתרונות האלה, ואולי גם נוספים, חיים זה לצד זה.
פורסם לראשונה ב- 13.05.24
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות