דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

היפוך מגמה? היברידיות IN, חשמליות OUT

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ביקוש גובר להיברידיות ופחות לחשמליות בארה"ב
  • ג'יפ, פורד וטויוטה מגדילות לכן את ייצורן על חשבון חשמליות
  • ממשל ביידן יפרסם החודש צו חדש שמנסה למנוע את המהפך
ג

חישוב מסלול מחדש: מכירות היברידיות רגילות והיברידיות-נטענות זינקו בחודש פברואר בשוק הרכב החשוב בעולם, זה של ארה"ב. במספרים מדובר על תוספת של מיליון היברידיות למיניהן, על חשבון מספר דומה של חשמליות שלא יוצרו. להערכת אנליסטים, המגמה הזו צפויה להישאר ועד 2025 צפוי נתח השוק של היברידיות - שמומחים שונים כבר הספידו - להגיע ל-20% מכלל המכירות של מכוניות וטנדרים קטנים בארה"ב, בעוד שנתח החשמליות צפוי להגיע ל-14% בלבד.

מי שיביט בטבלאות המסירות יגלה כי זו מגמה שהחלה באמצע 2023, והנה כמה דוגמאות בולטות: מכירות ג'יפ רנגלר היברידי-נטען תופסות כיום 50% ממכירות הדגם, עליה הדרגתית מנתח של 37% במחצית הראשונה של 2023.

מכירות ההיברידיות של פורד צמחו ב-37% בחודשיים הראשונים של 2024 בהובלת מאבריק הייבריד, הטנדר הקטן ביותר של פורד. הוא תופס 50% ממכירות הדגם ולטענת פורד בשל הביקוש הגבוה לגרסה זו, נוספה משמרת ייצור שלישית. יחד עם הביקוש למאבריק קיבלה פורד תיאבון לסדרה F, והיא מתכננת להכפיל את קצב הייצור של F-150 ההיברידי ל-20%, ולהגדיל את היצע הגרסאות ההיברידיות בטנדרים הגדולים יותר כמו גם בדגמי ה-SUV הגדולים.

גם בטויוטה זיהו את המגמה ולכן הדור החדש של קאמרי שהוצג לפני חודשים אחדים ומכירותיו יחלו בקרוב, מוצע רק בתצורה היברידית. יחד איתו צמצמה החברה את פער המחיר בין גרסאות יברידיות יקרות יותר לגרסאות בנזין (מ-6-7 אלף דולר בעבר לכיוון של 2,000 דולר ופחות כיום), ולכן היא צופה ביקוש גדול יותר להיברידיות. בשנת 2023 עמד נתח השוק של ההיברידיות מבית טויוטה על 29% מכלל מכירות המותג בארה"ב. אך בחודשיים הראשונים של השנה הנתח עלה ל-37% ועד סוף השנה הנתח צפוי להגיע לאזור 45% מכלל ייצור רכבי המותג.

המעבר של התעשיה להיברידיות מאתגר את הקו המתווה של ממשל ביידן שדוחף לכיוון החשמלי. על כן הבית הלבן מתכנן לפרסם החודש צו חדש לפליטת מזהמים, כדי להכריח את יצרניות הרכב להגדיל את ייצור החשמליות לנתח של 60% ב-2030.

נשיא ארה"ב ג

מה אנחנו חושבים: קשה לצפות מה יקרה בשנים הקרובות, בין היתר בשל הבחירות לנשיאות בארה"ב והאג'נדה הכמעט הפוכה של דונלד טראמפ, מועמד הרפובליקנים. אבל מה שקורה בארה"ב הוא רק דוגמה למה שמתרחש בשווקים רבים בעולם – הביקוש לרכב חשמלי ער, אבל לא כפי שצפו. וכדי לעמוד בתקני הזיהום המחמירים, יצרניות הרכב מוסיפות גרסאות היברידיות למיניהן, שנכון לעכשיו אטרקטיביות יותר לצרכנים השונים ברחבי העולם.

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה