דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכוונת היישר לאירופה ואלינו: סופר-מיני חשמלית של ג'ילי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-EX2 תהיה החשמלית הקטנה של ג'ילי
  • על בסיס פלטפורמת הנעה אחורית מתקדמת
  • אצלנו במחצית השניה של שנה הבאה

סינית קטנה: יותר משנה לאחר שהוצגה תחת השם שינגיואן, תנחית ג'ילי במהלך שנה הבאה את אותה מכונית - אך תחת השם EX2. היא תתמודד בקטגוריית הסופר-מיני החשמליות שהופכת פופולרית באירופה, מול מתחרות עדכניות כמו פיג'ו e208, רנו 5 ופולקסווגן ID פולו.

כבסיס משמשת לה פלטפורמת GEA המתקדמת של ג'ילי, עם הנעה אחורית בשונה ממתחרותיה האירופאיות בעלות הנעה קדמית. נזכיר כי זו תצורה יעילה יותר מבחינת הורדת הכוח לאספלט, וכזו המאפשרת קוטר סיבוב צנוע במיוחד (9.9 מטר).

עוד לא ברור עם אילו מערכות הנעה היא תשווק אצלנו ובאירופה, אבל בסין היא מוצעת עם 115 כ"ס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות. סוללה בקיבולת 40.8 קוט"ש מעניקה לה טווח תיאורטי צנוע של 395 ק"מ בתקן NEDC הישן, כלומר כ-330 ק"מ בתקן העדכני (WLTP). טעינה מהירה (70 קילוואט) תאפשר מילוי הסוללה מ-30% ל-80% ב-25 דקות.

מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לרנו 5 היא גדולה משמעותית - ארוכה ב-21.5 ס"מ (431.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-11 ס"מ (265 ס"מ). תא המטען גדול ב-49 ליטר (375 ליטר) ובשונה ממתחרותיה יש גם תא מטען קדמי (70 ליטר).

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("8.8) ומסך מגע גדול ("14.6). יש גם תאורה אווירה ב-256 גוונים גם גם תאי אחסון רבים וגדולים בנפח כולל של 20 ליטר בקונסולה המרכזית ו-10 ליטר בתא הכפפות.

מה אנחנו חושבים: הנעה חשמלית הפכה נפוצה בעיקר בקטגוריות של משפחתיות גדולות ורכבי פנאי, בין היתר כי ניתן להציב סוללות גדולות המאפשרות טווח נסיעה ראוי, עם תג-מחיר גבוה מספיק כדי לייצר רווח נאה ליצרניות, למרות עלות ייצור גבוהה עקב סוללות גדולות.

אבל ההתקדמות בפיתוח וייצור סוללות מאפשרת כעת לשלב אותן גם בדגמים קטנים יותר לרבות סופר-מיני, קטגוריה סופר פופולרית באירופה. נזכיר כי אצלנו המתחרות האירופיות מתומחרות גבוה יחסית, בעוד הסיניות שמשווקות כאן כמו BYD דולפין סרף ודונגפנג בוקס מציעות איכות בסיסית וטווח צנוע, ולכן בין היתר לא הופכות ללהיטי מכירות.

המתחרה החדשה של ג'ילי, הנחשבת אחת היצרניות המתקדמות בסין, עשויה לשנות זאת. עם פלטפורמה מתקדמת שמבטיחה איכויות גבוהות ותמחור אגרסיבי, בדומה לגישת היבואנית עם שאר דגמי המותג. ככזו, היא בהחלט עשויה לחולל שינוי מבורך בשוק. ועל הדרך אולי לשכנע את יבואני הסופר-מיני האירופיות החשמליות לשקול שוב את רמת התמחור.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות