דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ממשיכה בהסתערות: פנאי חשמלי נוסף של BYD לאירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הסיליון 7 הוא התשובה של BYD לטסלה מודל Y
  • על בסיס הסיל, עם מראה פנאי-קופה
  • צפוי לנחות כאן במהלך 2025

מסין לאירופה: BYD חשפה בתערוכת פריז את הסיליון 7 (SeaLion), רכב פנאי חשמלי שהוצג בתערוכת גואנגג'ואו לפני כשנה, וכעת עורך הופעה ראשונה באירופה לקראת שיווק שם וגם אצלנו במהלך השנה הבאה. על הכוונת נמצאים כמובן רבי המכר של הקטגוריה, בהם טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, פולקסווגן ID5 ואקספנג G6.

כבסיס משמשת פלטפורמת e-3.0 המשותפת לסיל, עם סוללה במבנה CTB (ר"ת Cell-To-Body) שמציב את התאים ישירות בחלל ייעודי במרכב, ללא צורך במודולים ובאריזה. בהשוואה לסדאן הוא ארוך ב-3 ס"מ (483 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בסנטימטר (293 ס"מ), רחב ב-5 ס"מ (192.5 ס"מ) וגבוה ב-16 ס"מ (162 ס"מ). הוא גם ארוך ממודל Y ב-8 ס"מ עם בסיס גלגלים גדול ב-4 ס"מ.

מה עוד צריך לדעת: BYD לא חשפה פרטים מלאים, אבל סביר להניח שהוא יוצע עם מערכת הנעה דומה לסיל, אחורית עם 313 כ"ס או כפולה עם 530 כ"ס. זו האחרונה מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, 0.7 שניות יותר מהמשפחתית ומגרסת הביצועים של מודל Y. הוא גם יוצע עם אפשרות בחירה בין כמה מארזי סוללה, הגדולה ביותר בקיבולת 91.3 קוט"ש עם מערכת טעינה מהירה מתקדמת (230 קילוואט).

המרכב הוא בתצורת פנאי-קופה המקובלת כיום, ומאפשרת מקדם גרר נמוך יחסית הנעזר גם בצמד מסיטי אוויר על דלת תא המטען. סביבת הנהג היא המוכרת של BYD וכוללת מסך מגע ("15.6) עם מנגנון היפוך (אנכי או אופקי).

מה אנחנו חושבים: הסיליון 7 יהיה ניסיון ראשון של BYD להתמודד ישירות מול מתחרים מבוססים היטב בקטגוריה הפופולארית של רכבי הפנאי החשמליים. בהתחשב בהיכרות שלנו עם הפלטפורמה ועם מערכות ההנעה המתקדמות שישולבו בו, הוא עשוי להיות איום משמעותי על ההגמוניה של טסלה, יונדאי ופולקסווגן.

אבל בדרך לשם הוא יאלץ להתמודד מול שינויים צפויים במיסוי, הן באירופה המנסה להתגונן מול צונאמי הסיניות וגם אצלנו לאור הפחתת הטבת המס הצפויה לרכבים חשמליים בשנה הבאה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה