בקצרה:
- בנטלי חשפה קונטיננטל GT חדשה והיברידית
- עם 3.2 שניות ל-100 קמ"ש וכ-80 ק"מ ללא זיהום
- צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה
בסיוע חשמל: בנטלי חשפה GT קונטיננטל חדשה, עם מערכת הנעה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר (600 כ"ס) ומנוע חשמלי (190 כ"ס). התפוקה מחושבת ל-782 כ"ס, 123 כ"ס יותר ממנוע W12 בנפח 6.0 ליטר שניצב בחרטום ה-GT ספיד היוצאת. עם תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
תוספת הכוח מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות (0.4 שניות מהר יותר) ל-160 קמ"ש ב-6.9 שניות (0.8 שניות מהר יותר) בדרך ל-335 קמ"ש מרביים. סוללה בקיבולת 25.9 קוט"ש אמורה להעניק טווח נסיעה נקי מזיהום של 81 ק"מ.
נגד השמנה: תוספת המשקל שמביאות הסוללות צנועה ביחס למקובל, ועומדת על 186 ק"ג בלבד שמעלים את משקל הרכב לכמעט 2.5 טון. לדברי היצרנית, המיקום הסוללות מאחורי הציר האחורי מאפשר חלוקת משקל מאוזנת מבעבר עם נטייה קלה לאחור (49:51).
מנגד, תא המטען קטן בכ-100 ליטר עם נפח צנוע משל דגמי סופר-מיני (260 ליטר). מערך המיתלים כולל קפיצי אוויר חדשים, עם מערכת מוטות מייצבים אקטיביים (בהפעלה חשמלית) המסייעים לצמצום זוויות הגלגול והיגוי אחורי אקטיבי.
השינויים העיצוביים מתמקדים בעיקר ביחידות תאורה עדכניות מלפנים ומאחור, סבכה ופגושים שונים. סביבת הנהג נותרה דומה לדגם היוצא, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע עם מנגנון היפוך ייחודי שחושף בלחיצת מתג שלושה מחוונים אנלוגיים (טמפרטורה, מצפן וכרונומטר), שעון זמן אנלוגי ופתחי מיזוג ייחודיים עם ידית סגירה (שמפעילה מנוע חשמלי).
כבעבר, הקונטיננטל תוצע בגרסת קופה או קבריולה עם גג נפתח חשמלית ב-19 שניות במהירות של עד 48 קמ"ש.
מה אנחנו חושבים: הקונטיננטל GT הייתה מכונית ראשונה של בנטלי מאז נרכשה על ידי פולקסווגן בסוף שנות התשעים, וזו שנחשבת אחראית לשינוי דרמטי שעבר המותג האריסטוקרטי, עם הצערה משמעותית של גיל הלקוחות והגדלה משמעותית של המכירות ממאות בשנה לכמה אלפים. למעשה, עד להופעת הבנטיאגה היא הייתה לדגם הנמכר ביותר של היצרנית.
בנטלי מגדירה את הקונטי חדשה כדור רביעי בשושלת וגם מציינת כי 68% מהרכיבים חדשים, אבל ברור לגמרי כי מדובר בעדכון מסיבי ולא בדגם חדש.
השאלה הגדולה היא האם היכולת העדיפה שהיא מציעה תשכנע את הלקוחות הוותיקים להתחבר לשקע, והתשובה לא חד-משמעית. שכן ה-W12 זכה לפולאריות רבה בקונטיננטל לא בגלל הביצועים, אלא בעיקר בגלל הייחוד. ומבחינה זו, לא בטוח שמנוע היברידי-נטען יזכה לרמת נחשקות דומה.