דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טוענים את הרכב באפליקציה? יתכן ומשהו עוקב אחריכם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • התפרסמו המלצות להגנת פרטיות באפליקציית עמדות טעינה
  • חשש מפני שימוש בנתונים שהזנתם על ידי גוף שלישי 
  • ההמלצות נכונות לכל אפליקציה באשר היא

נכון לסוף 2023 יש בישראל מעל 500 עמדות טעינה מהירות, ועוד כ-3,000 עמדות איטיות לטעינה ציבורית. עבור שירותי טעינה משתמשים בדרך כלל באפליקציה ייעודית הדורשת הרשמה מוקדמת. זו אוספת נתונים פרטיים דוגמת כתובת דוא"ל, מספר טלפון, מספר רכב, נתוני מיקום, פרטי אשראי, ומידע ביומטרי, ככל שהמשתמש בחר לאפשר גישה לאפליקציה באמצעות זיהוי פנים או טביעת אצבע.

גם בעת השימוש באפליקציה, איסוף הנתונים ממשיך והמידע נאגר בשרתי חברת היישומון גם אם מחקתם והסרתם את החשבון מהמכשיר הסלולרי שלכם. חשוב לזכור כי חלק מהנתונים שנאספים אכן חיוניים לשיפור תוכניות הטעינה, אך חלקם בפירוש לא.

כדי לעזור לכם, יוצאת הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים בסדרת המלצות הנוגעות למדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של אפליקציות עמדות הטעינה הציבוריות בישראל. הנה הן.

בדיקת הגדרות הפרטיות - בכל אפליקציה להפעלת עמדת טעינה לרכב חשמלי, נדרש ספק השירות לפרט מה השימושים שתוכל החברה לעשות בנתונים הנאספים. חפשו הגדרות אלו ובחנו אותן לפני מתן הסכמה ורישום. למשל, האם אתם מסכימים שהחברה תעשה שימוש במידע על נתוני המיקום שלכם.

המלצה: ככל שניתן, בחרו באפליקציה ששומרת יותר על פרטיותכם.

הסכמה לשיתוף מיקום – אפליקציית עמדות הטעינה תבקש להשתמש במיקום שלכם על מנת לספק שירותים טובים יותר. ברוב המכשירים הסלולריים אפשר לבחור אם לתת גישה למיקום באופן מדויק או משוער, ובחלק מהאפליקציות ניתן להסיר את פרטי המיקום שלכם על ידי שינוי העדפות הפרטיות באפליקציה.

המלצה: להקטין את הרשאות הגישה של האפליקציה למיקומכם.

עדכוני אבטחה – האפליקציה תבקש לאפשר עדכוני אבטחה אוטומטיים מעת לעת. אם הורחבו ההרשאות באופן שמנוגד לרצונכם או מבלי שהובהר הצורך בהרחבה זו, שקלו למחוק את חשבון המשתמש ואת האפליקציה.

המלצה: עקבו אחר הרשאות הגישה לאפליקציה בעת הורדת העדכונים.

סיום השימוש עבור משתמשים מזדמנים – אם נראה כי לא תדרשו יותר לשירות או שהחלטתם להפסיק להשתמש בשירות עמדות הטעינה, מחקו. כך תבטיחו כי האפליקציה תפסיק לאסוף מידע על מיקומכם ולשדרו.

המלצה: מחקו את החשבון ואת האפליקציה של ספק השירות.

אחרי מחיקת החשבון – באפליקציות רבות המידע שלכם נשמר גם לאחר מחיקת החשבון.

המלצה: לפנות לספקית שירותי עמדות הטעינה ולוודא שהמידע האישי עליכם אכן נמחק יחד עם מחיקת החשבון.

מה אנחנו חושבים: עמדת הרשות להגנת פרטיות נכונה לכל אפליקציה שאתם מתקינים במכשיר הסלולרי שלכם. בכל אפליקציה הנתונים שלכם מוזרמים לשרתי החברה, ובחלק מהם מועברים לגורמי צד שלישי לשימוש שלא תמיד ידוע מראש. זה כתוב באותיות הקטנות, אבל מי קורא אותן? אתם, מעכשיו.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה