דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פרשה וחתמה על הסכם שכר עצום? גילה אדרעי שוב בכותרות

Getting your Trinity Audio player ready...

רק בחודש מרץ האחרון הודיעה גילה אדרעי כי היא פורשת מתפקידה כיו״ר ועד הרכבת אחרי קדנציה של 5 שנים, פרישה שהנהלת הרכבת - למודת העיצומים, השביתות, ההאטות, וכמובן מחלות פתאומיות ומוזרות של נהגי קטר -  ייחלה לה שנים ארוכות. כבר אז נשמעה הערכה כי פרישתה לוותה בשדרוג ניכר בשכרה, ביקורת  שהוכחשה על ידה.

גילה אדרעי על השבתת תנועת הרכבות

כעת, כ-10 חודשים מאוחר יותר, מלמד מסמך בלעדי שהגיע לידי ynet וידיעות אחרונות כי שכרה שודרג לכאורה ובאופן ניכר. שכן נראה כי המעבר מתפקיד יו"ר הוועד הגדיל את שכרה בעשרות אחוזים, אם לא למעלה מכך.

לפי נתונים שהגיעו לידי ynet, שכרה של אדרעי שעמד על כ-16 אלף שקלים בחודש, קפץ ל-37 אלף שקלים בחודש, כשכר בסיס. ולדברי אנשי רכבת, אחרי פרמיות ותוספות עשוי לצמוח למעל ל-50 אלף שקלים.

עובד ברכבת טען בפנינו כי ״חשבנו אז שהיא פרשה תמורת כמה אלפי שקלים. לא ידענו שמדובר בחוזה מפלצתי. יש גם חשד שהיא עזרה גם לחבריה.

"צריך לראות את זה כמו שזה. בתמורה לזה שהיא תזוז מהוועד, היא קיבלה כסף. וזו חברה ממשלתית, קשורה לאוצר ולדירקטוריון הרכבת. כולם צד בעניין. אם זה היה ח״כ או שר, זה היה עושה המון רעש״. עובד רכבת נוסף אמר כי "עובדי הרכבת ירגישו שמכרו אותם תמורת תפקיד.

״בקדנציה הקודמת שלה כשהיא עשתה את הבלגן (שביתות ועיצומים של הוועד, נ.פ), גם אז היא שודרגה בתפקיד. ממש יד הגורל. עצוב מאוד שחברה ציבורית מתנהלת ככה. וגם היום כשהיא לא בפרונט, אנשים אומרים שהיא מתעסקת מאחורי הקלעים, מנסה להזיז אנשים מתפקידים״.

נזכיר כי בחודש מרץ פרסמנו כי אדרעי פורשת מתפקידה כיו״ר ועד עובדי הרכבת. אדרעי הודיעה כי תסיים קדנציה של כחמש שנים. במכתב ששלחה לכלל עובדי רכבת ישראל הסבירה את החלטתה כשכתבה: ״אני גאה על הדרך שלי. הייתי כחומה בצורה בהגנה ושמירה על עובדי ועובדות הרכבת, נאמנה לאג'נדה שלי, יודעת ומכירה כל פסיק וכל נקודה בכל תחום ברכבת. זאת הסיבה שהכפישו אותי וניסו לפגוע בי אבל יכולתי לכולם, גם לאלה שסברו שאשה לא אמורה לשבת בחדר מלא גברים ולשלוט ככה בפרטים"

יו"ר ועד מיתולוגית

אדרעי (57)  נחשבת לאחת הפנים המוכרות ביותר בתחום ועדי העובדים במדינה לאחר שתי קדנציות סוערות כיו״ר הועד. היא החלה לעבוד ברכבת בגיל 25 במחלקת השכר ומאוחר יותר במחלקת דלקים ושמנים, אז החלה לבלוט בפעילות בוועד העובדים. לאחר עזיבתו של יו״ר הוועד שאול עוקיש, נבחרה לראשונה לתפקיד באוגוסט 2010.

הקדנציה הראשונה של אדרעי בתפקיד אופיינה במאבקים מרים בין עובדי החברה להנהלת הרכבת ושר התחבורה דאז, ישראל כץ. כך לדוגמה באפריל 2011, לאחר שהאחרון הודיע על רפורמה ברכבת ישראל והעברת תחזוקת הקרונות לגורמים חיצוניים, הכריזה אדרעי יחד עם ההסתדרות על סכסוך עבודה. כאשר מאבקה התמקד בהתנגדות להפרטה שמשמעותה פגיעות בוועדים ובעבודות המאורגנות בישראל.

המאבק של אדרעי למען עובדי הרכבת זכה לסיקור תקשורתי נרחב ולחצים על ההסתדרות לפטרה מתפקיד יו״ר הוועד. באותן ימים נשמעו השמצות הדדיות בינה לבין ראשי הרכבת ואף הוגשו תביעות בבתי המשפט. בהנהלת הרכבת דאז אף הגדירו את התנהגותה ביזיונית והובילו להדחתה.

שנתיים לאחר שנבחרה ליו"ר הוועד, הודחה אדרעי מתפקידה בשל מה שהגדירו בהסתדרות "השבתות פראיות ללא קבלת אישור ההסתדרות, התנהגות שאינה הולמת בפני ערכאות שיפוטיות, התעלמות וביזוי החלטות של בית הדין לעבודה, סירוב להופיע למשא ומתן מול המעסיק, וכן התעלמות מהחלטות ההסתדרות".

כשנה לאחר מכן (2013) הושעתה מתפקידה לארבעה חודשים עקב "הפרעה לעובד אחר לביצוע תפקידו, תוך השמעת הפחדות ואיומים מרומזים", אך בית המשפט קבע כי יש להחזירה לאלתר לעבודה ולפצות אותה על כך. שנה מוקדם יותר הושעתה לשלושה חודשים על-ידי ועדת המשמעת של הנהלת רכבת ישראל, בעקבות "איומים שהופנו כלפי עובדים בחברה".

גילה אדרעי מסרה בתגובה לשאלה האם התמודדה במכרז לתפקיד סגנית מנהלת אגף: "אני באותו תפקיד שהייתי, שהוא אחראית על הדלקים והשמנים ובעקבות כך שהוסיפו לנו עבודה, במקום להוסיף תקנים ולהביא אנשים חדשים, שידרגו אותנו בשכר. לכן בהסכם הזה שודרגו עוד עובדים כדי לא להביא עוד אנשים מבחוץ ובעקבות זה מקבלים תוספת שכר״.

עוד נמסר מטעמה כי "אין כל קשר בין מה שתואר בכתבה לבין המציאות. לא בהתנהלות. לא בתפקידים ולא בשכר ובכל מקרה גילה לא קובעת אף אחד מהם, אלא הנהלת החברה. הניסיון להטיל בה רפש (למרות שכבר יותר מחצי שנה אינה נושאת בתפקיד ציבורי) באמצעות רכילויות מטעמם של גורמים עלומי שם, לא באמת ראוי להתייחסות רק מעלה תהיות על האינטרסים של מי שמסתתרים כך בקפידה".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: 'כלל ההיבטים ברכבת ישראל ובכלל זה היבטי שכר מנוהלים על פי החוק. איננו מתייחסים לסוגיות אישיות בתקשורת'.

*יש לציין בהקשר זה כי בעבר לא נמנעה הרכבת להתייחס למה שהיא מכנה 'סוגיות אישיות', גם בעניינה של יו"ר ועד עובדי הרכבת לשעבר, גילה אדרעי

למאמר זה התפרסמו 51 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה