דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

התשובה ההודית לב.מ.וו: טאטא חשפה פנאי-קופה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טאטא חשפה פנאי-קופה ראשון
  • עם מנועי בנזין, דיזל או חשמל
  • בהודו המחיר מתחיל ב-45 אלף שקל

פוזה הודית: טאטא חשפה את הקרב (Curvv), פנאי-קופה ראשון עבורה השואב השראה מב.מ.וו X6, מי שנחשב למייסד קו העיצוב הייחודי. תג המחיר הצפוי לו בהודו יתחיל ב-45 אלף שקל לגרסת הבנזין ויגיע עד 87 אלף שקל לגרסה החשמלית.

העיצוב החיצוני משלב אלמנטים המקובלים בדגמי פנאי מודרניים, עם יחידות תאורה המתוחות לרוחב החזית והאחוריים ליצירת אשליית רוחב, פסי הגנה שחורים סביב למרכב לאשליית גובה וידיות פתיחת דלתות מוסלקות. סביבת הנהג צפויה לכלול לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול עם מצלמות היקפיות, בעוד אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר כציוד תקני.

בנזין, דיזל או חשמל: טאטא לא מפרסמת פרטים טכניים, אולם הקרב חולק בסיס עם הנקסון ולכן צפוי להציע ממדים דומים עם כ-4 מטר בין הפגושים ובסיס גלגלים של 2.5 מטר, בעוד מרווח הגחון יהיה גבוה מ-20 ס"מ. גם מערכות ההנעה יהיו דומות, בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (120 כ"ס) או טורבו דיזל עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (115 כ"ס). החיבור יהיה לתיבות הילוכים ידניות או רובוטיות חד מצמדיות עם הנעה קדמית לכולם.

בנוסף הוא יוצע גם בגרסאות חשמלית (מנוע קדמי), עם 129 כ"ס וסוללת 30 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של כ-300 ק"מ או עם 144 כ"ס וסוללת 40.5 קוט"ש עם כ-450 ק"מ (בשני המקרים טווח הנסיעה על פי התקן ההודי). טעינה מהירה תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בתוך פחות משעה, בעוד הגרסה הבכירה מאפשרת לעשות שימוש בסוללה להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).

מה אנחנו חושבים: כבר שנים שטאטא זוכה להצלחה אדירה בשוק ההודי, כאשר גם בחשמל היא ביצעה התקדמות משמעותית מתחילת העשור, עם 4 דגמים שהציגה עד כה ונתח שוק של יותר מ-70% משוק החשמליות בתת היבשת אשתקד. הקרב יהיה דגם חשמלי חמישי עבורה, מה שאמור לסייע לה לשמור על יתרונה בייצור חשמליות זולות.

ברמה העולמית טאטא ביצעה בעבר ניסיונות להשתלב בשווקי המערב, שלא ממש צלחו, אך דווקא עם חשמליות זולות היא עשויה להיות רלוונטית בהרבה מבעבר. כך או אחרת, זה לא צפוי לקרות בעתיד הנראה לעין.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה