בקצרה:
- פולקסווגן מתחילה לשווק כאן את ה-ID.7
- עם שלוש מערכות הנעה, וטווח שנע בין 542 ל-651 ק"מ
- המחיר גבוה מהמתחרות: בין 320 ל-400 אלף שקל
באיחור ניכר: שנה וחצי לאחר השקתה העולמית, פולקסווגן ID.7 מתחילה להימכר בישראל. תג המחיר מתחיל ב-320 אלף שקל, גבוה משמעותית (בכ-80 עד 110 אלף שקל) ממתחרות כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, אקספנג P7 ו-BYD סיל. הוא גם גבוה ב-25% מה-ID.5, בעוד בגרמניה פער המחיר ביניהן עומד על 10% בלבד.
כבסיס משמשת הפלטפורמה הייעודית של פולקסווגן (MEB) עם ממדים גדולים ממתחרותיה. בהשוואה למודל 3 למשל היא ארוכה ב-24 ס"מ (496 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בכ-10 ס"מ (297 ס"מ). נפח תא המטען (532 ליטר) קטן ב-62 ליטר מזה של הטסלה ובשונה ממנה ומהמקובל בחשמליות מודרניות אין לה תא נוסף מלפנים.
ארוך טווח: ה-ID.7 תשווק כאן עם שלוש מערכות הנעה. לבסיסית (פרו) מנוע אחורי (286 כ"ס) המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות. סוללת 82 קוט"ש מקנה טווח מוצהר של 609 ק"מ עם טעינה מהירה (175 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-28 דקות.
לגרסת הביניים (פרו S ב-355 אלף שקל) מנוע זהה אבל סוללה גדולה יותר (91 קוט"ש) וטווח נסיעה של 651 ק"מ, הגדול ביותר בקטגוריה, כ-20 ק"מ יותר ממודל 3 LR. קצב הטעינה גבוה במעט (200 קילוואט) ומאפשר 26 דקות במילוי 10% ל-80%.
גרסת GTX הבכירה (400 אלף שקל) בעלת הנעה כפולה עם 340 כ"ס ו-5.4 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש. היא מצויידת בסוללה הגדולה בהיצע, אבל צריכת חשמל גבוהה יותר מגבילה את הטווח ל-542 ק"מ.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת כציוד תקני מסך מגע ("15), תצוגת נתונים עילית במציאות רבודה, מצלמות חניה היקפיות, דלת תא מטען חשמלית, כיוון חשמלי, חימום ועיסוי למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי ותאורת מטריקס-לד.
הגרסאות הבכירות מוסיפות אוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים, מערכת שמע של הרמן קרדון, חלון שמש, בולמי זעזועים אדפטיביים וחישוקים גדולים יותר (20" לעומת "19).
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, והתרעת שטח מת כולל פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: מערכות הנעה חשמליות הביאו לתחייה של קטגוריית המשפחתיות הגדולות, שהייתה על סף הכחדה בעידן הבנזין. הסיבה לכך היא שלתצורת מרכב זו יכולת אווירודינמית טובה משמעותית מרכבי פנאי, מה שמאפשר טווח נסיעה גדול משמעותית. ואחרי טסלה עם המודל 3, כל יצרנית רכב רצתה להיות חלק מהחגיגה, כולל יונדאי, BYD ואקספנג.
בפולקסווגן לעומת זאת התעכבו, וה-ID.7 היא למעשה נציגה ראשונה של כלל קונצרן הענק הגרמני (הכולל גם את אודי, סיאט וסקודה) המשתלבת בקטגוריה. היא מביא אמנם ממדים גדולים המבטיחים שימושיות משופרת למשפחה, ביצועים טובים ובעיקר טווח נסיעה גדול משמעותית בגרסת פרו S, אבל יש לכך מחיר והוא גבוה משמעותית. את הלקוחות הוותיקים של פולקסווגן, מעידן הפאסאט שיוצרה הופסק, היא עשויה לשכנע; אבל להפוך לשחקנית משמעותית בקטגוריה, תהיה משימה בלתי אפשרית.