בקצרה:
- לקסוס RZ החשמלי זוכה לתוספת כוח וטווח נסיעה
- מערך ההיגוי מתקדם - ללא קשר מכאני
- צפוי לנחות כאן בתחילת 2026

קצת יותר כוח: לקסוס מעדכנת את ה-RZ, אחיו היוקרתי של טויוטה bZ4X שצפוי לנחות כאן בתחילת שנה הבאה. מערכת ההנעה שודרגה עם יותר כוח בגרסת הבסיס בעלת ההנעה הקדמית (224 כ"ס, 20+) וגם בגרסה כפולת ההנעה (380 כ"ס, 67+). אגב, זו האחרונה גם מסוגלת לכושר גרירה כפול - 1.5 טון.
סוללה גדולה יותר (77 קוט"ש, 5.6+) מאפשרת טווח נסיעה מוגדל של 570 ק"מ לגרסת הבסיס (95+) ו-500 ק"מ לגרסה כפולת ההנעה (60+). להיצע נוספה גם גרסת F-ספורט עם 480 כ"ס, הנעה כפולה וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. גרסת הביצועים משלבת מערכת העברת כוח המסוגלת לדמות העברת הילוכים, בדומה למקובל במנועי בנזין, עם צליל נלווה ממערכת השמע בדומה לרעיון שהציגה יונדאי עם האיוניק 5N.

חיבור אלחוטי: לקסוס תשלב ב-RZ גם מערכת היגוי אל-חוט, ללא קשר מכאני (SteerByWire) שהוצגה עוד בעת השקתו לפני שלוש שנים, אבל רק כעת מגיעה לייצור סדרתי. היא מאפשרת התאמת זווית ההיגוי למהירות הנסיעה, עם הגה "יוק" בדומה לסטיק של מטוס נוסעים, והפניה של 200 מעלות מקצה לקצה.
לדברי היצרנית, גם קצב הטעינה הבייתית מהיר פי 2 (22 קילוואט) בעוד מערכת ניהול תרמי להכנת הסוללה אמורה לקצר את זמני הטעינה המהירה בטמפרטורות נמוכות.

מה אנחנו חושבים: 2024 הייתה שנת שיא ללקסוס בישראל, עם יותר מ-2,400 מכוניות שהעלתה על הכביש, מקום רביעי בשוק היוקרה בפער זעום של 5 מכוניות בלבד מאודי. הישג מרשים והיסטורי, אבל מתוך הכמות הזו רק 7% הם דגמים חשמליים, לעומת אחוזים גבוהים בהרבה אצל המתחרות הגרמניות (20% בב.מ.וו, כ-30% למרצדס ואודי).
האם ה-RZ המעודכן עשוי לשנות את המצב? הוא אמנם מביא לשיפור בביצועים, בטווח הנסיעה וביכולת הטעינה, וגם מערכת ההיגוי הייחודית היא פיצ'ר שחובבי טכנולוגיה יעריכו. אבל נדמה שכדי שהמצב ישתנה, חטיבת היוקרה של טויוטה נדרשת להציג היצע דגמים מגוון הרבה יותר מהשניים שהיא משווקת כיום.