דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מלך הדריפטים: יונדאי ממשיכה לשדרג את האיוניק 5N

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי הציגה גרסת "מלך הדריפטים" לאיוניק 5N
  • ללא תוספת כוח, עם שדרוג מכלולים מכאניים
  • שיווק מקומי נמצא בבדיקה

חשמל מול בנזין: יונדאי איוניק 5N מול מרצדס A45s

השבחה גנטית: יונדאי חשפה בתערוכת טוקיו גרסת קצה לאיוניק 5N בשם DK (ר"ת של Drift King, מלך הדריפטים) וכינויו של נהג המרוצים היפני המפורסם קאייצ'י טסוצ'יה (Keiichi Tsuchiya), ששיתף פעולה עם מהנדסי היצרנית הקוריאנית בתהליך השבחתה.

צפייה בתוכן מלך הדריפטים: יונדאי ממשיכה לשדרג את האיוניק 5N

במערכת המתלים הותקנו קפיצי סליל נוקשים יותר מבית H&R, המרכב הונמך ב-1.5 ס"מ, ואליהם מצטרפים משככים אדפטיביים המוכרים מה-5N ה"רגילה". חישוקי "21 מחושלים חוסכים 2.65X4 ק"ג של משקל בלתי מוקפץ ומסייעים כך לפעולה מדויקת יותר של המתלים. על הגומי אחראית פירלי עם P-זירו (275/35) זהים לגרסה הרגילה.

מערכת הבלימה שודרגה עם קאליפרים שמציעים מקום לרפידות גדולות יותר (ב-54%) ולדברי יונדאי הם משפרים את כושר הבלימה והעמידות. ויזואלית נבדלת ה-DK במסיטי אוויר סביב למרכב וספוילר גדול מאחור העשויים מקרבון ומשפרים את כוח ההצמדה.

חשמל מוכר: מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי: 650 כ"ס והנעה כפולה, זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בדרך ל-260 קמ"ש מרביים. המנוע האחורי משלב בתוכו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, בעוד מחשב חלוקת הכוח לפנים-אחור מאפשר לבחור בין לא פחות מ-11 מצבים, כולל כמובן מצב 'דריפט' ייעודי.‏‏

כמו בגרסה הסטנדרטית, גם כאן יש שני מצבי ניהול לסוללה (84 קוט"ש): עמידות לאורך זמן המאפשרת שתי הקפות רצופות (יותר מ-40 ק"מ) בעוצמה מלאה סביב מסלול הנורבורגרינג, או ביצועים מיטביים לקביעת זמן ההקפה המהיר ביותר.

מה אנחנו חושבים: האיוניק 5N היא חשמלית ראשונה שמציעה אלטרנטיבה אמיתית לדגמי בנזין ספורטיביים, עם יכולת גבוהה ובעיקר תקשורת ושחרור אלמנטים רגשיים מהנהג. את זה לא רק אנחנו אומרים. גם בלמבורגיני כנראה חושבים כך, שכן ה-5N נצפתה במספר ניסויים שעורכת יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית, ללא ספק כסוג של אמת מידה.

ולכן היא כנראה המכונית האחרונה עליה היינו חושבים כנדרשת לשיפור או שדרוג כלשהו. אבל בחטיבת הביצועים של יונדאי, שכבר הוכיחה לכל תעשיית הרכב כי בעידן החשמל הקוריאנים הם כוח רציני מאוד שיש להתחשב בו, מעוניינים לשמור על עניין תקשורתי. ועל הדרך להציג עוד גרסה שעושה לנו חשק לנהוג בה כאן ועכשיו. הכדור אצל היבואנית.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה