המכונית הפופולרית ביותר באירופה בשנת 2024 לא הייתה טסלה מודל Y. גם לא פולקסווגן גולף. זו הייתה דאצ'יה סנדרו, האצ'בק צנועת ממדים ומחיר מתוצרת רומנית, בת למותג שלפני כמה עשרות שנים שימש כמטרה קלה ומוצדקת לבדיחות מוטוריות עבשות על הדגמים המביכים שייצר דאז.
היום רק מעטים זוכרים את הדאצ'יה 'ההיא', שהמכנה המשותף בינה ובין הדגמים המודרניים של החברה מתבטא בגישה הצנועה-ספרטנית, עם תג-מחיר תחרותי במיוחד. בשנה האחרונה זינקו מכירות דאצ'יה ב-2.7% לכמעט 680 אלף מכוניות חדשות.
בחזרה לרכב הנמכר ביותר באירופה במהלך 2024. בעוד כשנתיים וחצי צפויה דאצ'יה לשחרר לכביש גרסה חשמלית מלאה של הרכב הזה, כך הבהיר מנכ"ל המותג, דניס לה ווט, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. עוד הודיע כי בעשור הבא צפוי המותג להציג "יותר משני דגמים" מדי שנה.
מלבד הסאנדו, גם שאר הדגמים צפויים "להתחשמל" בדרך כזו או אחרת. כך למשל מאשר לה ווט כי בשנים הקרובות יעברו כל דגמי המותג היברידיזציה. החל בביגסטר החדש שיהיה ספינת הדגל של המותג ויציע גרסה היברידית מלאה לצד היברידית קלה 48V. לקראת סוף השנה הנוכחית תושק גרסה היברידית כפולת הנעה עם תיבה אוטומטית עבור הביגסטר אך גם הדאסטר.
לה ווט אמר כי הוא מודע לכך שהנעה כפולה עם תיבה אוטומטית אינה ידידותית במיוחד לערכי זיהום אוויר נוקשים, ולכן שני הדגמים המוזכרים מעלה יעשו שימוש במנוע חשמלי בציר האחורי.