בקצרה:
- אבארט תהפוך למותג שמשווק חשמליות בלבד
- תמשיך עם דגמים מבוססי פיאט בלבד
- צפויה להשיק רכב פנאי חשמלי-ספורטיבי ב-2027
בלי פיצוצים מהאגזוז: אבארט, חטיבת הספורט של פיאט, לא תייצר עוד דגמים מונעי בנזין - כך על פי הצהרתו של מנהל אבארט באירופה, גטאנו ת'ורל, בראיון לאוטוקאר הבריטי. למרות שפיאט החליטה לאחרונה לייצר גרסת בנזין ל-500 החדשה, זו שתוכננה כזכור כחשמלית בלבד, היא לא צפויה לקבל גרסת ביצועים עם סמל העקרב, זאת בשל המנוע הקטן מדי שיושתל בה.
"אם אתה רוכש באיטליה מכונית עם מנוע בעירה פנימית שפולט 180 גרם של C02 לק"מ, אתה צריך לשלם מס של בין 1,000 ל-2,000 אירו מדי שנה", אמר ת'ורל. "האם זה יהיה הוגן לייצר דגמים כאלו, כשאני יכול לייצר רכבי ספורט חשמליים שמתנהגים באותה צורה ועם ביצועים דומים, באותו המחיר?", שאל.
התכניות להמשך: בשלב זה ההיצע של אבארט כולל את ה-500e הקטנה לצד רכב הפנאי 600e, כאשר בשלב זה מיוצרים עדיין דגמי הבנזין עבור השוק הדרום אמריקאי. בעוד כשלוש שנים (2027), צפויה פיאט להציג רכב פנאי גדול יותר - ייתכן ועל בסיס הפלטפורמה של פיג'ו 3008 - ואז גם עשויה אבארט לפתח עבורו מהדורה ספורטיבית.
ובכל מקרה, בניגוד לאלפין המתחרה, ת'ורל הצהיר כי אבארט לא תפתח דגמים משל עצמה. "קרלו אבארט מעולם לא ייצר מכוניות מאפס. ה-DNA של אבארט הוא לקחת מכונית רגילה ולמתוח את הביצועים שלה עם מנוע, יכולת דינמית וסאונד משל עצמה כדי להפוך אותה לספורטיבית". וכן, לא פספסנו את אזכור ה"סאונד" בדבריו, זה שנעלם לגמרי בעידן החשמלי.
מה אנחנו חושבים: הפוטנציאל של קונצרן סטלנטיס, לפחות לטעמנו, גדול בהרבה מהתכניות הסולידיות של המותגים החברים בו. שכן גם בעידן שבו אין ברירה אלא לייצר דגמים חשמליים, יצרנית כמו אבארט, שמוכרת במספרים קטנים, יכולה להרשות לעצמה לשרוף בנזין לפחות לעוד כמה שנים טובות.
ואם כבר נשארים בחשמל, אין סיבה שלא לפתח דגמים יחודיים, אפילו על בסיס הפלטפורמות הקיימות - כאלה שיוכלו להכניס את אבארט לקטגוריות קטנות וייחודיות שבהן הקונצרן כמעט ולא קיים, למשל עם מכוניות קופה או רודסטר.
אם MG מסוגלת לזה, ואם אלפין מפתחת דגמים יחודיים על בסיס פלטפורמות של רנו, סטלנטיס בהחלט היתה יכולה לנצל את אבארט לטובת משימות מהסוג הזה. כרגע נראה שהיא מוותרת על זה, וחבל.