דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אכיפת לוחית הזיהוי על הקורקינט תחל ב-1.8, קנסות עדיין לא אושרו

Getting your Trinity Audio player ready...

זכרתם להתקין לוחית רישוי על הקורקינט? החל ב-1 באוגוסט 2024 (יום חמישי הקרוב) חלה חובת רישום והצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים. במשרד התחבורה הבהירו עם זאת כי הגם שהאכיפה תחל, עדיין לא אושרו הקנסות הכספיים המהווים כמובן חלק מאכיפה יעילה.

לוחיות הרישוי שיהיו על הכלים

במשרד התחבורה הדגישו כי משטרת ישראל תוכל לאכוף ולהגיש כתבי אישום בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים שאינם נושאים לוחית זיהוי, אך קנסות כספיים דרושים אישור של ועדת הכלכלה של הכנסת. כאשר אלה יאושרו, ניתן יהיה לקנוס, אבל רק החל ב-1 בספטמבר - חודש לאחר תחילת האכיפה.

נזכיר כי הקנסות נקבעו באופן מדורג, כך שבשנה הראשונה יעמוד שיעור הקנס על 100 שקלים, בשנה השנייה על 500 שקלים ובחלוף שנתיים על 750 שקלים.

לדברי משרד התחבורה, עד כה נרשמו למעלה מ-50 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים באתר משרד התחבורה לצורך קבלת לוחית זיהוי, זאת מתוך כ-300 אלף קורקינטים חשמליים ואופניים חשמליים בארץ.

לאור ההיענות הלא מספקת (15% בלבד), החלו לפני כשבועיים במשרד התחבורה בקמפיין נרחב להעלאת המודעות לרישום. לפי המשרד, בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי בממוצע על כ-3,000 ביום.

יש לזכור כי בניגוד לנוהל במכוניות וכלים דו גלגליים ממונעים, שבהם לכל כלי רכב יש מספר רישוי, בכלים החשמליים הזעירים (קורקינטים ואופניים חשמליים) מספר הזיהוי ישויך לרוכב לאחר הרישום באתר משרד התחבורה.

את לוחיות הרישוי ניתן יהיה להזמין או להתקין במכוני רישוי ובחנויות אופניים. לוחית רישוי תעלה 70 שקלים, ומחיר תושבת חיבור לאופניים או לקורקינט נעה בין 30 ל-70 שקלים.

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה