בקצרה:
- ה-600e תהיה החזקה והמהירה ביותר של אבארט
- עם 280 כ"ס ו-5.9 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש
- שיווק מקומי נמצא בבחינה
חשמלית חמה: אבארט, מותג הביצועים של פיאט, חשפה את ה-600e, דגם חשמלי שני עבורה שיתמודד מול מתחרים כמו מיני אייסמן JCW ואלפא ג'וניור וולוצ'ה, אחותה לקונצרן.
היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי רמות הספק מהמנוע הקדמי: 240 כ"ס עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, 0.2 שניות פחות מהמתחרה הבריטית, או עם 280 כ"ס בגרסת סקורפיוניסימה ו-5.9 שניות במיאוץ הקלאסי – נתון זהה לפולקסווגן גולף GTI העדכנית. המהירות המרבית - 200 קמ"ש - גבוהה ביחס למקובל בחשמליות.
הסוללה, בקיבולת זהה לפיאט 600e (54 קוט"ש), מקבלת מערכת קירור משופרת על מנת לספק ביצועים מיטביים גם בעומסי נהיגה במסלול, אבל צריכת החשמל הגבוהה מביאה לטווח נסיעה צנוע של 334 ק"מ, 75 ק"מ פחות מהגרסה הרגילה. טעינה מהירה (100 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.
השבחה מכאנית: המנוע החשמלי משלב בתוכו דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני (טורסן של JTEKT), רכיב חובה בדגמי ביצועים המאפשר הורדה יעילה של הכוח לאספלט. מערכת המתלים קשיחה מבפיאט עם מפסקי סרנים מורחבים (ב-3 ס"מ מלפנים וב-2.5 ס"מ מאחור) בעוד ההגה זכה לכיול מחדש. מערכת הבלימה היא של אלקון (דיסקים קדמיים בגודל 380 מ"מ) ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV שפותחו במיוחד עבורה.
בורר הנהיגה כולל גם מצב מסלול ייעודי, המאפשר הפחתה משמעותית של התערבות בקרת היציבות. מערכת הרמקולים המדמה צליל מנוע המוכר מה-500e עברה כיול מחדש ומשולבת כאן רק בגרסה הבכירה.
העיצוב החיצוני מקבל נגיעות אקשן מתבקשות כמו פגושים אגרסיביים עם מסיטי אוויר מלפנים ומאחור, ספויילר גדול בקצה דלת תא המטען וחישוקי "20 בפרופיל, כמו גם סמלי העקרב ושם המותג המופעים במקומות רבים סביב למרכב.
בתא הנוסעים מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת (תוצרת Sabelt) עם ריפודים ודיפונים משולבים עור ואלקנטרה, פס מרכוז בחלקו העליון של ההגה כמו גם תצוגה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי ("7) ואפשרות לנתוני אקשן על מסך המגע המרכזי ("10.25).
מה אנחנו חושבים: תקני זיהום האוויר המחמירים גרמו לכך שמשפחתיות ביצועים חמות נעלמו בשנים האחרונות מאולמות התצוגה באירופה. פיג'ו, רנו, פורד ואפילו יונדאי לא מציעות עוד דגמים אלו ביבשת הישנה.
החשמל מבטיח להחזיר את הדגמים הללו לקדמת הבמה, ויש לו יתרונות הנדסיים לא מבוטלים בהשוואה לדגמי בנזין ותיקים, בין היתר עם זמינות כוח מיידית. ולמרות משקל גבוה שמביאות הסוללות, מרכז הכובד נמוך יותר וחלוקת המשקל מאוזנת יותר. אבל עד כמה ה-600e תקיים את ההבטחות של אבארט לביצועים וחווית נהיגה? את זה נדע רק אחרי שנשב מאחורי ההגה.