דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יצרניות רכב מערביות מחרימות את רוסיה? הסינים משתלטים על השוק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שוק הרכב הרוסי גדל ב-69% בעיקר בזכות הסינים
  • מנוע הצמיחה המרכזי של הסינים הוא מנוע בעירה פנימית
  • על אף הסנקציות השוק צפוי לגדול גם בשנה זו
צ

החרם על רוסיה בעקבות הלחימה באוקראינה ריסק את שוק הרכב הרוסי, לאחר שחברות הרכב המערביות בחרו-אולצו לצאת משם. אבל לאחר כמעט שנתיים של לחימה השוק מתאושש, ויש מי שממלא שם את החסר לצד תוצרת מקומית לא משכנעת במיוחד - יצרניות רכב סיניות.

בסיכום שנת 2023 נמכרו בשוק הרכב הרוסי מעט מעל מיליון מכוניות חדשות, התאוששות מרשימה מאוד (69%) לעומת נתוני 2022, ומלמד על מגמה חיובית מאוד שצפויה להימשך. כי על אף שהסנקציות המערביות יישארו גם השנה, התחזית ל-2024 היא צמיחה נוספת של בין 25%-30%, לכיוון 1.3-1.4 מיליון מכירות.

לפני המשבר ניצבו בראש טבלת המכירות ברוסיה טויוטה, ניסאן ויונדאי. כעת הם במורד הטבלה ואת מקומם תפסה יצרנית מקומית כמו לאדה. ומה מלבדה? בעיקר מותגים סיניים שתופסים כעת כ-47% משוק מכוניות הנוסעים, עם כ-498 אלף מכוניות חדשות. וכמובן שלא יפתיע אתכם לגלות כי מותגים סיניים תופסים בשישה מתוך עשרת המותגים המובילים.

צ'רי היא הסינית המובילה, יחד עם מותגי הבת אקסייד ואמודה. הנתון הכולל עבור הקבוצה  עובר את 200 אלף המכירות. במילים אחרות, שוק הרכב הרוסי תופס כ-10% מהמכירות העולמיות של הקבוצה.

מותגים סיניים בולטים נוספים הם האבאל (Haval) שבבעלות גרייטוול, ג'ילי ושאנגן שנמצא בבעלות הרפובליקה העממית של סין. כל אחד מהם הציג גידול משמעותי.

נתון מענין נוסף נוגע למנוע הצמיחה המרכזי של שוק הרכב הרוסי. שכן בעוד שסין זוכה להכרה מערבית בעיקר כמובילת המעבר לרכב חשמלי, כמעצמה טכנולוגית וכספקית כל שרשרת הכרייה, העיבוד והייצור של סוללות, את מרבית המכירות בשוק הרוסי היא ביצעה עם מכוניות בנזין.

מה אנחנו חושבים: בעוד שמרבית יצרניות המערב החרימו את רוסיה בצורה כזו או אחרת, הסיניים, אלופי העולם בניצול הזדמנויות, ראו בשוק הענק הזה אפשרות עסקית עצומה. ואם מדובר בכלי רכב סיניים מונעי בנזין שהביקוש להם במערב זניח למדי, על אחת כמה וכמה.

השוק הרוסי הוא רק יעד אחד מיני רבים וחושף את הכיוון הכללי בה פועלת סין, המייצאת כמעט לכל העולם. ובשנה זו גם הפכה ליצואנית הגדולה ביותר - אחרי שהדיחה את יפן - עם למעלה מ-5.22 מיליון מכוניות, שמתורגמות להכנסות של 101.6 מיליארד דולר. שני הנתונים האחרונים הם גם שיא עולמי של כל הזמנים, והיד כמובן עוד נטויה.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה