דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טנדר סיני חשמלי של פוטון בישראל: 306 אלף שקל, בלי מערכות בטיחות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פוטון הסינית תשווק כאן גם טנדר חשמלי
  • עם 177 כ"ס ו-450 ק"מ בין טעינות
  • תג המחיר: 306 אלף שקל

חשמל במקום סולר: פוטון היא חטיבת המסחריות של קונצרן באיק (BAIC, ר"ת Beijing Automotive Industry Corporation), אחת הוותיקות והגדולות בתעשיית הרכב הסינית.

הטונלנד (TUNLAND) הוא טנדר המשווק במדינות מתפתחות באסיה, המזרח התיכון, אפריקה, דרום אמריקה וגם באוסטרליה, וכעת נוחת אצלנו על ידי דלהום, המתמחה בייבוא ישיר ומקביל של רכבי היסעים ואוטובוסים.

הטונלנד ישווק כאן בגרסה חשמלית, תחת תקן לסדרת שיווק מוגבלת ל-400 יחידות בשנה, שכן הוא לא עבר תקינה מערבית מלאה שתאפשר יבוא רגיל.

המנוע החשמלי (177 כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים האחוריים בשונה מטנדרים חשמליים מאמריקה כמו פורד F150 לייטנינג או שברולט סילברדו EV, המצוידים בשני מנועים והנעה כפולה.

סוללת 88.5 קוט"ש מאפשרת טווח של 450 ק"מ בעוד הטעינה המהירה איטית ביחס למקובל ביצרניות מערביות (70 קילוואט), ותאפשר מילוי מ-20% ל-80% בתוך שעה ו-12 דקות.

בסיס מוסב: כבסיס משמשת גרסת הדיזל של הדגם, עם סוללה המשולבת בתוך שלדת הסולם. המתלים נפרדים מלפנים (עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל) ומאחור ישנו סרן חי (עם קפיצי עלים) ובו משולב המנוע החשמלי.

הממדים דומים לטויוטה היילקס, כשבהשוואה לטנדר היפני, הסיני ארוך ב-1.5 ס"מ (534 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-2.5 ס"מ (311 ס"מ). גם ממדי הארגז דומים (אורך-רוחב 158-152 ס"מ) עם כושר העמסה של 900 ק"ג (150 ק"ג פחות) וכושר גרירה של 3.2 טון (300 ק"ג פחות).

בתא הנוסעים יש מסך מגע ("10), אך ללא צימוד לאפל ואנדרואיד וריפוד דמוי עור למושבים. אבזור הבטיחות צנוע מהמקובל, רק עם צמד כריות אוויר וללא מערכות בטיחות מתקדמות, כשאת מקומן תופסות מערכות התרעה של מובילאיי והתרעת שטח מת בהתקנה מקומית.

מה אנחנו חושבים: הפוטון E-טונלנד עשוי היה להפוך לדגם מסקרן על הכביש, שכן הוא מהראשונים שמאפשרים ללקוחות רכבי עבודה להתנתק מהסולר ולעבור לחשמל עם טווח נסיעה ראוי והבטחה ליכולת עבודה (כושר העמסה וגרירה) טובה. אבל מערכות הבטיחות בו צנועות מאוד ואינן עומדות בקריטריון המקובל, בוודאי לאור תג המחיר.

אפשר (אולי) היה להבין את המצאותן של שתי כריות אוויר בלבד ומערכת מובילאיי כתמיכה, אם המחיר היה הולם את המוצא, הנתונים והאבזור. אבל כאשר הוא עולה יותר מ-300 אלף שקל, ובכך יקר בכ-45 אלף שקל מטנדרים יפנים (גרסאות דאבל קבינה, 4X2 אוטומטי) הזוכים למוניטין גבוה ומוכח כמו איסוזו דימקס וטויוטה היילקס, הוא בבעיה.

כן, יש חסכון בהוצאות תדלוק ואחזקה, אך מי שמחפש רכב עבודה אמין לא יתקרב כנראה לאופציה הזו. לא במחיר הזה, לא עם אבזור בטיחותי נחות ולא לפני שהוא נהנה מסוג כלשהו של תדמית אמינות.

פורסם לראשונה ב- 24.07.24

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה