דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה קודיאק החדש הגיע, החשמל נשאר באירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הקודיאק החדש ימכר עם מנועי בנזין או דיזל
  • הגרסה ההיברידית-נטענת לא תוצע כאן
  • המחיר: מ-215 אלף שקל

הלהיט התחדש: סקודה קודיאק, אחד מדגמי שבעת המושבים הפופולאריים בישראל עם 25 אלף מסירות בשוק המקומי מאז הושק ב-2017, נחת בישראל בדור חדש. הוא ישווק כאן עם מנוע בנזין אחד ושני מנועי דיזל, ברמת גימור אחת ובמחיר התחלתי של 215 אלף שקל - התייקרות של 14 אלף שקל לעומת הדור היוצא. הגרסה ההיברידית-נטענת, עם טווח חשמלי של יותר מ-100 ק"מ, מוצעת רק בתצורת 5 מושבים ולכן לא הגיעה ארצה.

למעט תוספת קלה לאורך, הקודיאק החדש מימדים דומים לאלו של קודמו עם אורך כולל של 476 ס"מ (6+), רוחב של 186 ס"מ (2-), גובה של 167 ס"מ (1-) ועם בסיס גלגלים זהה של 279 ס"מ. נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש עומד על 289 ליטרים (56+) ובקיפול השורה השלישית עומד הנפח על 794 ליטרים (201+). העיצוב החיצוני התעדכן רק מעט, בעיקר עם יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור וסבכה גדולה ויותר.

יחידות הנעה: יבואנית סקודה תשווק את הקודיאק בישראל עם 3 מנועים שונים לבחירה. גרסת הבנזין תוצע עם מנוע דומה לזה של הדור היוצא, בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטרים עם 150 כ"ס, עם סיוע היברידי-מתון (48V) בשידוך להנעה קדמית ולתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים. גם הביצועים דומים עם תאוצה של 9.9 שניות ל-100 קמ"ש (0.1+) ומהירות מרבית של 205 קמ"ש.

לצידה יוצעו שני מנועי דיזל בנפח 2.0 ליטרים, האחד עם הנעה קדמית והספק של 150 כ"ס (246.5 אלף שקל), השני עם הנעה כפולה ו-193 כ"ס (269.5 אלף שקל) - בשני המקרים עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים. הייצור של מנוע הבנזין החזק (204 כ"ס) יתחיל ברבעון הראשון של 2025, ואז הוא גם עשוי להגיע ארצה. כושר הגרירה בגרסאות ההנעה הקדמית זהה לדור היוצא, עם 1.8 טון בבנזין ו-2 טון בדיזל, אך בגרסת ההנעה הכפולה הוא עלה ל-2.5 טון - שיפור של חצי טון בהשוואה לקודמו.

אבזור ובטיחות: במפתיע, יבואנית סקודה תציע את הקודיאק ברמת גימור אחת העונה לשם Advance, עם מפרט קרוב לזה של גרסת ה"סטייל" מהדור היוצא. הרשימה כוללת מסך מגע שגדל מ-"8 ל-"13, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25, חלון שמש בגג, טעינה אלחוטית לצמד מכשירים סלולאריים, חימום למושבים הקדמיים וחישוקי "17 קלים. בשנה הבאה עשויות להגיע גרסאות נוספות.

מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, התרעת רכב בשטח מת עם מניעת מעבר לנתיב לא פנוי, זיהוי תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על פתיחת דלת במעבר רכב חולף.

מה אנחנו חושבים: למרות שמדובר בדור חדש, שמגיע לכאן 8 שנים אחרי שהוצג קודמו, השינויים לא גדולים - וטוב שכך. הקודיאק נחשב לרכב הפנאי הטוב בקטגוריה במשך השנים, ולכן נזקק לשינויים קטנים בלבד על מנת לשמר את האיכויות המוכרות. אלא שהמתחרות לא קופאות על השמרים, ואל הקטגוריה של הקודיאק יצטרפו בקרוב מתחרים שיציעו לא מעט חידושים - ובראשם פיג'ו E-5008 החשמלי, ואחריו צפויים להצטרף עוד דגמים חשמליים נוספים. כך שכרגע אולי מדובר עדיין בהצעה אטרקטיבית, אבל העתיד יהיה מאתגר בהרבה עבור רכב הפנאי הצ'כי.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה