דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שיא בחשמל – ניו מבטיחה טווח של יותר מאלף ק"מ

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ניו ET7 תציע את טווח הנסיעה הגדול בתעשיית הרכב
  • השיגה יותר מ-1,000 ק"מ בנסיעת מבחן בין ערים גדולות בסין
  • החשיפה הרשמית בתערוכת בייג'ינג

ארוך טווח: ניו, יצרנית הרכב החשמלי המוגדרת כבר שנים כ"טסלה הסינית", חושפת גרסה משודרגת ל-ET7, מכונית הסדאן הגדולה של היצרנית, שמסוגלת ליותר מאלף ק"מ בין טעינות. בכך היא הופכת לחשמלית עם טווח הנסיעה הגדול ביותר בייצור סדרתי, כ-200 ק"מ יותר מלוסיד אייר ומרצדס EQS.

היצרנית עוד לא פרסמה נתוני טווח רשמיים, אבל שלחה שלושה דגמים לנסיעות מבחן בין ערים שונות בסין - בין מקונמינג לגואנגדונג, מהיפיי לבייג'ינג ומשנגחאי לשיאמן. הנסיעות בוצעו במהירות ממוצעת של 80 קמ"ש (120 קמ"ש מהירות מרבית) בטמפרטורות שבין 15 ל-30 מעלות צלזיוס, כאשר צריכת החשמל הממוצעת נעה בין 12.7 ל-13.3 קוט"ש ל-100 ק"מ. המשמעות היא שטווח הנסיעה עמד על בין 1,046 ל-1,070 ק"מ. לדברי היצרנית , 40% עד 70% מהנסיעה בוצעה באמצעות מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית (2.5) של היצרנית (NOP+).

סוללת ענק: טווח הנסיעה העצום מושג הודות לסוללות ענק בקיבולת 150 קוט"ש, מהגדולות ביותר בתעשייה כיום. לדברי ניו היא בטכנולוגיית מצב מוצק למחצה, כך שניו היא מיצרניות הרכב הראשונות לעשות שימוש בטכנולוגיה זו, מה שמאפשר לה גודל פיזי זהה לסוללת 100 קוט"ש של היצרנית ומשקל עצמי גבוה רק ב-20 ק"ג.

מערכת ההנעה צפויה להיות דומה ל-ET7 עם הנעה כפולה מצמד מנועים חשמליים (653 כ"ס) המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות.

מה אנחנו חושבים: ניו זכתה להצלחה יוצאת דופן בשוק הביתי בסין, שכן היא הציעה איכויות גבוהות מהמקובל בתצורת המקומית כולל טכנולוגיה מתקדמת להחלפת סוללה מהירה ושירותי דרך ייחודיים ללקוחותיה. אבל באירופה וגם אצלנו, היא מתקשה לשחזר אותה, גם בגלל תג מחיר גבוה ביחס למתחרים, וגם כי השירותים הייחודיים שהיא מציעה במגרש הביתי פחות נפוצים ביבשת הישנה.

אבל נדמה שזה עשוי להשתנות בעתיד. גם עם ה-ET9 שהוצג לאחרונה כספינת דגל עמוסת טכנולוגיה מתקדמת, וכעת עם ה-ET7 שמציגה יתרון משמעותית על מתחרותיה הישירות, בעיקר עבור לקוחות שמרנים באירופה שמבצעים נסיעות ארוכות על בסיס קבוע ולא עברו לחשמל בשל חרדת טווח.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה