לקסוס חשפה מכונית תצוגה חדשה, שמכונה בפשטות "ספורט-קונספט". אבל אל תטעו, למרות מיעוט הפרטים והשם חסר ההשראה, המכונית הזו תהפוך בקרוב מאוד לדגם סדרתי שיתחרה בפורשה ופרארי, לא פחות. היא צפויה להגיע לייצור בתוך כשנה. מכונית התצוגה נחשפה בכנס מכוניות יוקרה, ביצועים ואספנות שנערך מנדי שנה במונטריי, קליפורניה.
הספורט-קונספט היא מכונית בנזין דו-מושבית עם מרכב קופה, מכסה מנוע ארוך שרומז על מנוע מרובה צילינדרים וחלק אחורי קצר עם כנף מתרוממת חשמלית. הגרסה הסדרתית תציע הנעה אחורית ועשויה לכלול גרסה היברידית, אם כי עדיין לא ברור אם תציע יכולת טעינה משקע.
לקסוס לא מפרסמת פרטים טכניים כלשהם לגבי המכונית, אפילו לא מידות. היפנים כן מבהירים כי לדגם התצוגה יש מרכב "רחב, נמוך פרופיל... שמשלב דינמיות ורגש לחזון שישמש מכונית ספורט עתידית". נשמע לנו די ברור מה הכוונה.
לקסוס LFA חוזרת
המשמעות היא שלקסוס תחזור לפלח מכוניות העל, שם הגיחה לרגע בין 2010 ל-2012. אז קראו למכונית העל "LFA", אורכה היה 450 ס"מ והיא זזה באמצעות מנוע בנזין עם עשרה צילינדרים (V10) ו-560 כ"ס.
בסיוע תיבת שישה הילוכים רובוטית חד-מצמדית והנעה אחורית, ה-LFA האיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות ולמהירות מרבית של 326 קמ"ש, מרשים מאוד עבור מכונית שפיתוחה הסתיים לפני יותר מ-15 שנה. לקסוס טענה באותם ימים כי ה-LFA מסוגלת להקיף את הנורבורגרינג ב"פחות מ-7:20 דקות", אך מעולם לא הציגה לכך סימוכין.
לקסוס ייצרה אז רק 500 יחידות מה-LFA, שהייתה ונותרה המכונית היקרה ביותר של המותג מאז השקתו על-ידי טויוטה בסוף שנות ה-80. לפי שעה לא ברור אם היורשת של ה-LFA תוצע אף היא במהדורה מוגבלת, או שתיוצר במספרים גדולים יותר. מה שכן ידוע, גם אם לא אושר רשמית, הוא שהגרסה הסדרתית של מכונית התצוגה החדשה תושק לכל המאוחר בתוך שנה.
לקסוס LFA העתידית והיורשת ל-LFA אפילו לא משתווה לבנטלי החשמלית משנת 2025 שמספקת 1,400 כוחות סוס ותאוצה של 1.5 שניות. הבנטלי אינה מכונית ספורט אלא מכונית יוקרה.
2 עדו. קרא לעיל.
5 דני. אתה צודק אבל קרא לעיל. המכונית העתידית שלי תהיה בנטלי בנטייגה בנזין משנת 2020 או משנה מוקדמת יותר עם מנוע 6 ליטר עם 12 צילינדרים וטורבו כפול שמספק 600 כוחות סוס ותאוצה של 4.1 שניות.