דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סטלנטיס מאטה את קצב החשמול - בינתיים באלפא וראם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אלפא חוזרת בה מהכוונה לעבור לחשמל בלבד
  • הטנדר החשמלי של ראם מתעכב, גרסת הקצה תבוטל
  • דגמי בנזין חדשים יפותחו במקביל לחשמליים
אלפא רומיאו טונאלה

לא על החשמל לבדו: קונצרן סטלנטיס, שחווה שנה מאתגרת עם ירידה במכירות בשווקים הגדולים של אירופה וצפון אמריקה, נסוג מתכניות החשמול השאפתניות שהציג - בינתיים בצלע האיטלקית-אמריקאית, ובפרט באלפא רומיאו ובראם.

מנהל אלפא רומיאו בצפון אמריקה, כריס פיואל, צוטט השבוע כשאמר שאלפא תצטרך לבחור באסטרטגיה של מגוון הנעות, עם בנזין, חשמל והיברידי-נטען. "יש לנו 110 דילרים בארה"ב", אמר פיואל, "יהיה מאוד מאתגר עבורם לשרוד עם מכוניות חשמליות בלבד".

נזכיר כי אלפא רומיאו תכננה להפוך כבר ב-2027 למותג עם דגמים חשמליים בלבד, וכי השינוי בתכניות מגיע לאחר שבשנה האחרונה היא חוותה שפל קיצוני עם פחות מ-9,000 מכוניות שנמכרו בצפון אמריקה, ירידה של כ-20%.

עדיין לא ברור מה יעלה בגורלן של תכניות החשמול של המותג באירופה ובסין, אך המנכ"ל היוצא ז'אן פיליפ אימפראטו רמז על כך לאחרונה ואמר כי "אלפא רומיאו יכולה לאמץ מערך מגוון יותר של מערכות הנעה, אם זה מה שהקהל רוצה". בשנה הקרובה צפויה אלפא לחשוף דור חדש לסטלביו וב-2026 יצטרף גם דור חדש לג'וליה, שניהם צפויים להתבסס על פלטפורמת STLA Large המותאמת למערכות הנעה על בנזין או חשמל.

הטנדר ימשיך לזהם: במקביל לנסיגה של אלפא רומיאו, גם הטנדר החשמלי של ראם ממשיך להתעכב. נזכיר כי במקור הוא הוצג כבר ב-2023 עם תכניות להשקה ב-2024, אך כעת נראה כי לא יגיע לכבישים לפני 2026. זאת בזמן שצמד המתחרים שלו, שברולט סילברדו EV ופורד F-150 לייטנינג, כבר נמכרים ברחבי העולם - אך לא זוכים להצלחה המצופה.

בנוסף, ראם עדכנה את המפיצים על כוונתה לבטל את גרסת הטווח המוגדל, שתוכננה להצטייד בסוללת 229 קוט"ש ולהציע טווח נסיעה של יותר מ-800 ק"מ. במקום זאת תסתפק היצרנית בסוללת 168 קוט"ש שתציע טווח של כ-560 ק"מ, נתון צנוע בהשוואה למתחרה מבית שברולט.

עוד לפני שהגרסה החשמלית תגיע לייצור, תתחיל ראם בשיווק גרסה היברידית-נטענת שכבר הוצגה, וכרגע ללא מתחרים ישירים בקטגוריה. זו תצויד במנוע בנזין המוכר של הקונצרן המכונה פנטסטר, V6 בנפח 3.6 ליטר, שישמש כגנרטור עבור צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 663 כ"ס. סוללת 92 קוט"ש תעניק טווח נסיעה משולב (על בנזין וחשמל) של יותר מ-1,100 ק"מ. נתון הטווח החשמלי טרם פורסם.

מה אנחנו חושבים: בזה אחר זה, יצרני הרכב מבינים כי תכניות החשמול שהציגו היו פשוט שאפתניות מדי. ולא, החשמל לא יעלם מחיינו - אבל גם הבנזין לא מתכוון ללכת לשום מקום, לפחות לא בעתיד הנראה לעין. הבחירה של סטלנטיס בפלטפורמות משולבות נראתה לרבים כמו צעד שנועד לחסוך בעלויות הפיתוח, עם כל החסרונות הברורים לעומת פלטפורמות חשמליות יעודיות, אבל יתכן ודווקא זה יהיה מה שיאפשר להם לצאת מהמשבר העמוק בו הם נמצאים, הודות ליכולת להציע בנזין או חשמל בכל דגם אפשרי.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה