דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם השפיץ של הנעל: טסלה עדיין לפני BYD בקרב החשמל, ממש במעט

Getting your Trinity Audio player ready...

30 אלף מכוניות בלבד. זה הפער בסיומה של 2024 במכירת מכוניות חשמליות בין מובילת המהפיכה טסלה ומי שהחזיקה בתואר הפופולרית ביותר במשך שנים, לענקית הסינית הדולקת בעקבותיה BYD. במהלך השנה הצליחו הסינים לעבור את האמריקאים, אך האחרונים האיצו מסירות ברבעון השני והשלישי.

BYD מכרו אגב ברבעון האחרון 20% (595 אלף) יותר חשמליות, אך בסיומה של שנה מובילה טסלה שמכרה באותה תקופה 495 אלף חשמליות. בסך הכל מכרה טסלה ב-2024 מיליון ו-790 אלף מכוניות חדשות במהלך 2024, לעומת מיליון ו-760 אלף חשמליות מלאות של BYD - כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

כדאי להזכיר כי זו שנה שלישית בה הסינים קרובים מאוד למספרי המכירות של אילון מאסק, ובכל אחת מהשנים הם נאלצו להכנע לעליונות השיווקית של טסלה, שנהנית כמובן גם מתדמית ייחודית של "טכנולוגית" בתעשיית הרכב. בסך הכל מכרה BYD ארבעה מיליון ו-250 אלף מכוניות חדשות עם שקע, היברידיות-נטענות וחשמליות מלאות.

טסלה אגב ציינה בשנה החולפת ירידה ראשונה זה עשור שלם במכירה שנתית של מכוניות. ירידה קלה אמנם של 1.1% בלבד, אבל מול הענק הסיני זה לא צפוי להספיק ב-2025, לא אחרי שרשם בשנה החולפת זינוק מטאורי של 41% במכירת רכב חשמלי והיברידי, ועלה ביותר מ-13% במכירת חשמליות מלאות. הוא מכר ברבעון הרביעי גם 918 אלף מכוניות היברידיות נטענות, זינוק של 120 אחוז לעומת 2023.

BYD אמורה להפוך השנה ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין, ולחלוף על פני תשלובת פולקסווגן ושותפותיה הסיניות בייצור כלי רכב מונעי בנזין, היברידיים וחשמליים.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה