דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שומרת מסורת עם V12: אסטון מרטין חשפה ואנקוויש חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ספינת הדגל של אסטון מרטין עדיין עם V12
  • עם 835 כ"ס והבטחה ליכולת דינמית משופרת
  • המחיר מתחיל ב-3.5 מיליון שקל

בנזין טהור: אסטון מרטין חשפה את הואנקוויש, מחליפת ה-DSB סופר-לגרה, והתשובה הבריטית לפרארי 12Cilindri. נזכיר כי באופן היסטורי, אסטון מרטין מחליפה כבר כמעט שני עשורים בין השמות ואנקוויש ל-DBS בגרסאות הקצה למכונית הקופה שלה, ובדומה לקודמות בשושלת, גם הפעם היא שומרת על תצורת V12, שכעת היא תהיה הדגם היחיד שלה עם המנוע הייחודי.

מדובר באותה יחידה בנפח 5.2 ליטר מה-DBS היוצאת, כעת עם 835 כ"ס. תוספת 120 כ"ס הודות שינויים באיברים הפנימיים (לרבות בלוק וראש מנוע, טלטלים וגל זיזים) כמו גם הזרקת דלק עם קצב זרימה גבוה יותר (ב-10%), סעפת יניקה ופליטה חדשות, צמד מגדשים עם אינרציה מופחתת ומערכת שימון משופרת עם מצנן יעיל ב-50%. כאופציה תוצע סעפת פליטה מטיטניום קלה ב-10.5 ק"ג.

החיבור הוא לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (של ZF) המוצבת מאחור על מנת לאפשר חלוקת משקל מאוזנת (49-51 לפנים-אחור), ולהנעה אחורית דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.3 שניות, 0.1 שניות מהר יותר מה-DBS היוצאת ועדיין 0.4 שניות איטי יותר מהמתחרה האיטלקיה, בדרך ל345 קמ"ש מרביים.

תרגיל בהנדסה: כבסיס משמשת פלטפורמת האלומיניום של ה-DB12 עם תצורת מיתלים דומה - עצמות עצה כפולות מלפנים, רב חיבורי מאחור הנתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין DTX. לדברי היצרנית, המרכב קשיח ב-75% מה-DBS היוצאת בין היתר הודות לחיזוקים בנקודות שונות, לרבות מוט גישור קשיח יותר בין בתי הבולמים הקדמיים, מוטות מייצבים מעובים, תושבות מתלים קשיחות יותר וכיול שונה למיתלים.

גם ההגה החשמלי והמערכות האלקטרוניות זוכים לכיול ייעודי ועל הבלימה מופקדים בלמים קרמיים כציוד תקני (360-410 מ"מ לפנים-אחור) העמידים בטמפרטורה של עד 800 מעלות וגם מפחיתים 27 ק"ג של משקל בלתי מוקפץ. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו שפותחו במיוחד עבורה, על חישוקי "21 מאלומיניום מחושל.

הוואנקוויש גם גדולה משמעותית מה-DB12, ב-12.5 ס"מ לאורך (485 ס"מ) וב-8 ס"מ לבסיס הגלגלים (288.5 ס"מ), אבל תא המטען דווקא צנוע ב-14 ליטר (248 ליטר). למרות שימוש ניכר בחלקי מרכב מקרבון המשקל עצמי גבוה ב-120 ק"ג (1.9 טון).

מה עוד צריך לדעת: בשונה מקודמותיה, הבידול העיצובי גדול משמעותית מה-DB12 המשמשת לה בסיס, ובהתאם אין בשום מקום את הכיתוב 'ואנקוויש'. מלפנים עם סבכה ענקית (גדולה ב-13% מה-DBS), פתחי אוורור במכסה המנוע ומסיטי אוויר סביב למרכב, מאחור עם יחידות תאורה ייחודיות, ספוילר המשולב כחלק אינטגרלי בדלת תא המטען העשויה קרבון חשוף.

סביבת הנהג דומה ל-DB12 עם מסך מגע חדש ("10.25) בקונסולה המרכזית, במקום המערכת המיושנת של מרצדס המופעלת באמצעות חוגה. ההגה חדש עם מנופי הילוכים גדולים ולוח מחוונים דיגיטלי עדכני ("10.25). הגג עשוי זכוכית האוטמת באופן חלקי קרני שמש. אסטון מרטין ויתרה על צמד מושבים מאחור בגלל מוט חיזוק רוחבי עשוי קרבון.

מה אנחנו חושבים: מאז נרכשה על ידי המיליארדר הקנדי לורנס סטרול, אסטון מרטין ביצעה סדרת שינויים הכרחית, במטרה למצב אותה כיצרנית ספורט אולטרא יוקרתית, בין פרארי לרולס רויס. ומאז היא נמצאת במגמת צמיחה גדולה מאי פעם.

ונדמה כי הוואנקוויש החדשה מייצגת היטב את השינוי, תוך שמירה על המנוע הייחודי, עם ביצועים טובים בהרבה ודגש על יכולת דינמית ותחושה יוקרתית ואיכותית. והיא עשויה לאפשר לאסטון מרטין בפעם הראשונה בהיסטוריה להתייצב להתמודדות מול פרארי ללא רגשי נחיתות. קרב הבנזין האחרון בין גיידון למרנאלו יהיה צמוד ומרתק מאי פעם.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה