בקצרה:
- האאוטבק חדש כבר אינו גרסת סטיישן-שטח ללגאסי
- העיצוב וסביבת הנהג חודשו, המנועים נותרו ללא שינוי
- שיווק מקומי צפוי בתחילת 2026

המראה החדש: סובארו חשפה בתערוכת ניו יורק אאוטבק חדש, דור שביעי בשושלת אחד הדגמים הפופולריים שלה בצפון אמריקה, עם יותר מ-3 מיליון יחידות שנמכרו שם ב-30 השנים מאז הוצג לראשונה. בשונה מקודמיו שהיו למעשה גרסת סטיישן-שטח ייחודית למשפחתית הגדולה לגאסי שייצורה הופסק, הפעם מדובר בדגם עצמאי.
בהתאם, הוא נראה כעת כרכב פנאי, בולט הרבה יותר מהאנונימיות והסולידיות של קודמיו, לרבות חרטום אגרסיבי עם סבכה גדולה ויחידות תאורה מפוצלות, איפור קרב סביב למרכב וצמד פסי גגון מסיביים.
סביבת הנהג עברה שדרוג משמעותי, כעת עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("12.1) המוצב בחלק העליון של הקונסולה, בעוד תחתיו החזירו המעצבים מתגים פיזיים לבקרת האקלים. בסיס הגלגלים נותר זהה לאאוטבק היוצא (274.5 ס"מ), אבל הוא ארוך ב-1.5 ס"מ (488.5 ס"מ) רחב ב-5 ס"מ (192.5 ס"מ) וגבוה ב-5.5 ס"מ (173 ס"מ), ואמור כך להציע מרחב מחיה טוב יותר ליושבים מאחור, לצד תא מטען שגדל ב-55 ליטר.

עדיין על בנזין: מנועי הבנזין בעל 4 צילינדרים בתצורת בוקסר המוכרים של סובארו, עברו בירושה מהדגם היוצא, 2.5 ליטר עם 180 כ"ס או 2.4 ליטר מוגדש עם 260 כ"ס. בשני המקרים עם תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה-קבועה. לדברי סובארו, מערכת ההיגוי מגיעה מה-WRX ואמורה להקנות משוב ודיוק טובים יותר, בעוד תוספת חומרי בידוד ושיפור האווירודינמיות של חלקי המרכב מאפשרת בידוד רעשים טוב ב-10%.
כבעבר, היצרנית תשווק אותו גם בגרסת 'ווילדרנס' ייעודית לשטח עם קפיצים ובולמי זעזועים שונים המגדילים את מרווח הגחון ב-2 ס"מ (24.1 ס"מ), ומשפרים את זוויות הגישה (20 מעלות, 2+) והנטישה (22.5, +1). על הקשר לקרקע אחראים צמיגי דו-שימושיים של ברידג'סטון על חישוקי "17 מושחרים.

מה אנחנו חושבים: האאוטבק היה במשך שנים אחד הדגמים המיוחדים של סובארו בפרט ושל תעשיית הרכב בכלל, עם יכולת ייחודית לשלב בין שימושיות יוצאת דופן למאפייני רכב כביש וקריצה לשטח. כל זאת עם מראה נעים לעין.
אבל הדור החדש כבר אינו כזה. היכולת כנראה עוד שם (עוד נגלה בהמשך), אבל המראה מיישר קו עם עדר רכבי הפנאי ששוטף כבר עשור שני את השוק. בכך הוא מאבד את הזהות הייחודית. מצד שני, יתכן והוא יפנה כך לקהל רחב יותר. והכסף הרי קובע.